کدگذاری ۱۷۰ هزار قلم کالا در انبارهای مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره

۱۷۰ هزار قلم کالا در انبارهای مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران با استفاده از روش MESC کدگذاری شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، محمد قلی‌زاده، یکی از کارکنان واحد طبقه‌بندی کالای این شرکت، گفت: روش طبقه‌بندی MESC یک روش تخصیصی کد 10 رقمی کالاست که به کالا، لوازم مصرفی و قطعات یدکی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مصرفی در وزارت نفت اطلاق می‌شود،با این ویژگی‌ها، کالا برای مصرف‌کننده، سازنده، فروشنده و دیگر دست‌درکاران قابل شناسایی و تشخیص است.

وی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های واحد طبقه‌بندی کالا در شرکت نفت فلات قاره توضیح داد: تاکنون ۳ هزار قلم از اقلام مربوط به ان‌جی‌ال سیری، ۵۰۰ قلم مربوط به شناور خلیج فارس در بهرگان، اقلام مربوط به شناور پالایشی کوروش و سکوی نفتی SPOLA۲  لایه نفتی پارس جنوبی در کیش طبقه‌بندی شده‌اند.

قلی‌زاده افزود: مقدمات حضور کارشناسان این واحد برای کدگذاری اقلام مربوط به تاسیسات گازی و نفتی جزیره قشم فراهم شده است.

وی امکان بهره‌گیری از کامپیوتر و نرم‌افزارهای تدارکات و انبارداری، زبان مشترک بین واحدهای مختلف کالا با دیگر ادارات از جمله تدارکات، انبار، ادارات مالی و مصرف‌کننده، جلوگیری از اشتباهات ناشی از نوشتن مجدد شرح و مشخصات کالا، دسترسی آسان واحدهای تولیدی به کالاهای مورد نیاز، چیدمان کالاها در انبارها به صورت علمی و منطقی، کنترل بازدهی مصرف کالا بر اساس میزان موجودی، مصرف و سفارشات، جلوگیری از خریدهای تکراری کالا و امکان کنترل و مقایسه قیمت در خریدهای آتی را از جمله مزایای استفاده از سیستم کدگذاری در مناطق عملیاتی دانست.

قلی‌زاده همچنین درباره فعالیت‌های در حال انجام در منطقه کیش گفت: از ابتدای تاسیس انبار این منطقه در سال ۸۷ تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ قلم کالا به کد MESC مجهز شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در هفت ماه گذشته برای حدود ۷۵۰ قلم کالا فرم پیشنهادی تهیه شده که از این مقدار، تاکنون نزدیک به ۴۰۰ قلم دارای کد MESC است و دیگر اقلام نیز به مرور در سیستم LIB وزارت نفت دارای کد MESC خواهند شد.

کد خبر 288022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =