استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی اولویت پتروشیمی جم است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: تلاش می‌شود طرح ABS & Rubber شرکت پتروشیمی جم با استفاده حداکثری از توان سازندگان ایرانی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی جم، حسین میرافضلی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان این شرکت، مهم‌ترین ماموریت‌ها و اهداف پتروشیمی جم در سال ۹۸ را تشریح کرد و گفت: براساس برنامه زمان‌بندی، پیش‌بینی می‌شود طرح ABS & Rubber پتروشیمی جم تا شهریورماه امسال تکمیل شود و در مدار تولید و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه همزمان با افزایش تحریم‌ها و محدودیت‌ها، استفاده از توان و ظرفیت سازندگان و صنعتگران ایرانی امسال در اولویت قرار گرفته است، از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح PDH/PP در عسلویه با هدف تکمیل زنجیره ارزش پروپان به‌عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار پتروشیمی جم در سال ۹۸ نام برد و تصریح کرد: هم‌اکنون مطالعات پایه و مهندسی این طرح انجام شده، زمین برای ساخت پروژه تامین و به‌زودی عملیات اجرایی و انتخاب پیمانکار این طرح آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم عنوان کرد: تاپکو با در اختیار داشتن سه شرکت زیرمجموعه به‌ویژه دو شرکت فعال در صنایع تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی به هلدینگ تبدیل شده و مهم‌ترین ماموریت این هلدینگ تکمیل زنجیره‌های ارزش و تولید محصولات ارزشمند در صنعت پتروشیمی است.

میرافضلی از انجام پروژه تعمیرات پتروشیمی جم در سال ۹۷ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تعمیرات و نگهداری در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور یاد کرد و گفت: در این پروژه همه واحدهای تولیدی و فرآیندی تعمیر اساسی شدند و بدون حادثه این پروژه تکمیل و اهداف اجرای آن نیز به‌طور کامل تحقق یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اشاره به انجام پروژه گسترده تعمیراتی در اوج آغاز تحریم‌ها افزود: با پایان تعمیرات، هم اکنون وضع تولید در تمامی واحدهای فرآیندی پتروشیمی جم رضایت‌بخش است و در این پروژه افزون بر تعمیر واحدها، تعویض تیپ مشعل، اصلاح و افزایش ظرفیت واحد الفین، بازسازی و نوسازی لوله‌های GRP در دستورکار قرار گرفت.

میر افضلی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید اتیلن نخستین کوره واحد الفین پتروشیمی جم در سال ۹۷، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید اتیلن حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و عملیات افزایش ظرفیت دیگر کوره‌ها نیز در سال ۹۸ با توان و دانش داخلی در دستور کار قرار گرفت.

وی از افزایش ظرفیت مصرف و دریافت +C۳ به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های به نتیجه رسیده پتروشیمی جم در سال ۹۷ نام برد و عنوان کرد: امیدواریم امسال در کنار تحقق اهداف و برنامه‌های تولید، کاهش ریسک تولید در مجتمع‌های پتروشیمی همجوار با دریافت بیشتر +C۳، زمینه برای تولید محصولات ارزشمند فراهم شود.

کد خبر 288294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =