ایمن سازی 6 دستگاه حفاری در دستور کار قرار گرفت

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: به دنبال افزایش سطح روان آب‌ها در موقعیت دستگاه‌های حفاری در تالاب هورالعظیم، آب‌تیمور غربی و حومه کلانشهر اهواز ایمن سازی شش دستگاه حفاری در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل خمیس پس از بازدید از دستگاه‌های حفاری ۲۴، ۶۲ و ۶۶ فتح توضیح داد: علاوه بر این سه دستگاه که در موقعیت میدان نفتی اهواز و آب‌تیمور استقرار دارند، دکل‌های حفاری ۲۸ و ۳۷ در میدان نفتی آزادگان جنوبی در غرب کارون و ۸۹ در میدان نفتی شادگان نیز در شمار این دستگاه‌ها هستند.

وی گفت: ایمن سازی این دکل‌ها از نظر افزایش فاصله تجهیزات از جمله ژنراتورها، سامانه کنترل برق دستگاه (SCR ) از سطح لوکیشن و استحکام بخشی  مدنظر است.

آل خمیس افزود: این شرکت همگام با همکاری با ستاد بحران استان خوزستان و همیاری بدون وقفه با سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ساکنان شهری و روستایی که در معرض سیلاب قرار دارند، با تلاش شبانه روزی کارکنان سختکوش خود عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز را در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید طبق برنامه قوام می بخشد.

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اجرای مستمر و موثر مقررات اچ اس یی در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت، اظهار کرد: با توجه به شرایط ناشی از بارندگی های اخیر به خصوص در بالادست و افزایش دبی آب رودخانه های کارون، دز و کرخه، دقت عمل در انجام کار ایمن و بدون ریسک در راستای صیانت از نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به احتمال ورود سیلاب به محوطه دستگاه‌ها الزامی و تمامی کارکنان این حوزه مکلف به رعایت بیش از پیش این ضوابط هستند.

کد خبر 288365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =