استاندار خوزستان: برخی اصرار دارند تولید نفت مختل شود

استاندار خوزستان از نقش محوری وزارت نفت به‌عنوان یکی از پشتیبان‌ها در مقابله با ورود سیلاب نام برد و گفت: به نظر می‌رسد برخی اصرار دارند که تولید نفت کشور در این بخش مختل شود.

غلامرضا شریعتی در پایان نشست شامگاه پنجشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) با بیژن زنگنه، وزیر نفت، در اهواز به خبرنگار شانا گفت: ما هیچ معذوریتی در اینکه بخواهیم دکل‌ها و تاسیسات نفتی را محفوظ نگه داریم و به مردم فشار بیاوریم، نداشته‌ایم؛ هیچ فشار و تاکیدی هم از طرف وزارت نفت و آقای زنگنه نبوده است، حتی یک بار هم‌ زنگ نزدند که عنوان کنند شما به مردم فشار بیاورید تا دکل‌های نفتی ما در آب نرود.

وی با تاکید بر اینکه به آنچه مصلحت استان خوزستان و مردم بوده عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: آنچه امروز همراه با وزیر کشور در بازدید از هورالعظیم مشاهده کردم این بوده است که دور تا دور دکل‌های نفتی و محوطه‌های پشتیبانی نفت پر از آب است، وزیر کشور هم خواستند تا فیلم‌های آن منتشر شود؛ تنها یک جاده مسیر ارتباطی و یک محوطه کوچک وجود دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حجم‌آب ورودی به میزانی بالا بود که افزون بر هورالعظیم در بخش عراق هم دایک مرزی را شکستیم تا به سمت عراق رود، افزود: آبی که به شکل روان‌آب به سمت اهواز می‌آید، بخشی از آن‌ را در کارون و بخش دیگر آن را از طریق کانال سلمان به مخزن شماره ۵ که تالاب‌های دکل‌های نفتی است، می‌فرستیم.

مگر مملکت برایمان مهم نیست؟

شریعتی در ادامه با بیان اینکه ما مصالح و منافع کشور و همچنین مسائل زیست محیطی را هم باید در نظر داشته باشیم، تصریح کرد: مگر مملکت برایمان مهم نیست؟! اگر از این مخازن مشترک برداشت نکنیم کشور همسایه برداشت خواهد کرد؛ باید برایمان مهم‌باشد. به نظر می‌رسد برخی اصرار دارند که تولید نفت کشور در این بخش مختل شود.

وی با این توضیحات تاکید کرد: ما متعهد به رعایت مسائل زیست محیطی و تامین حق‌آبه تالاب حتی در مخزن شماره ۵ و رعایت مسائل زیست محیطی بین نفت و تالاب هستیم، همچنین ما درباره تولید و منافع کشور تعهد داریم.

استاندار خوزستان گفت: آنان که مسائل خلاف واقع در این زمینه اعلام می‌کنند دشمنان و بیگانگان هستند تا در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کنند.

نفت تمام قد در خدمت خوزستان است

استاندار خوزستان با اشاره به اقدام‌ها و خدمات‌رسانی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در بحران سیل گفت: نفت تمام قد و با تمام قوا در خدمت ما بوده است و شرکت‌های مختلف آن اعم از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت‌ ملی حفاری ایران، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت متن، شرکت گاز و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی در کنار و همراه و کمک ما بودند.

وی با بیان اینکه دوستان نفتی کارهای توسعه‌ای، پشتیبانی و ... را تعطیل کردند و برای ایمن کردن استان در خدمت خوزستان و مردم بودند، افزود: سیلی به این عظمت را پیش‌بینی نمی‌کردیم، اما برنامه‌ریزی کردیم تا آمادگی داشته باشیم و همه پای کار بودند.

شریعتی در پاسخ به اینکه آیا دوره بحران را پشت سر گذاشتید، گفت: استان ما هنوز در شرایط سخت و حالت فوق‌العاده است، بعضی از مناطق در تهدید است، اما تا حدودی کاهش یافته است، شاید تا چند هفته دیگر این‌ شرایط را داشته باشیم؛ اما نفت به عنوان یکی از پشتیبان‌های استان در ایمن کردن استان در مقابل سیل نقش محوری داشت.

کد خبر 288384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =