اخراج کارکنان صنعت نفت آمریکا با وجود افزایش قیمت‌ها

وضع اشتغال در صنعت تولید نفت شیل در آمریکا، با وجود جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی در چند ماه اخیر، همچنان بحرانی است.

به گزارش شبکه راشا تودی، قیمت نفت همچنان افزایش می‌یابد، اما شرایط در صنعت نفت شیل آمریکا کاملا مطلوب نیست، زیرا شرکت‌های حفاری با چالش‌های عملیاتی روبه‌رو هستند و صدها کارمند خود را اخراج کرده‌اند.

چالش‌های عملیاتی و تولیدی، اوضاع نامناسب مالی و کم‌توجهی بازار سرمایه آمریکا به این صنعت، از جمله چالش‌های صنعت نفت شیل به شمار می‌آیند.

دو شرکت پانویر نچرال ریسرسز و لاردو پترولیوم، هفته گذشته اعلام کردند برخی کارکنان خود را اخراج می‌کنند، این در حالی است که شرکت پایونیر از سال ۱۹۹۸ میلادی تاکنون کارمندی را اخراج نکرده بود، همچنین شرکت دون انرژی در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۰۰ کارمند را اخراج کرد.

طبق اعلام بانک تیودور، پیکرینگ، هولت و شرکا، اخراج‌های اخیر پایان ماجرا نخواهد بود و همه باید منتظر اخراج‌های بیشتری باشند، زیرا شرکت‌ها بر اصلاح ساختار هزینه‌های خود تمرکز می‌کنند.

کومرز بانک آلمان در یادداشتی اعلام کرد: کاهش قابل توجه فعالیت‌های حفاری از آغاز سال (۲۰۱۹ میلادی) و کاهش سرمایه‌گذاری اعلام شده از سوی شرکت‌های تولید نفت شیل، تنها از سال آینده میلادی تأثیر خود را نشان می‌دهد و در آن زمان، رشد تولید نفت آمریکا نصف خواهد شد.

همچنین مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی پیش‌بینی کرد سرمایه‌گذاری مهندسی و تولید در آمریکا در سال جاری میلادی 6 درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش یابد.

از سوی دیگر، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که شرکت‌های نفت شیل در آمریکا با تولید حداکثری بر مبنای کوتاه مدت، چاه‌های خود را مستهلک کرده‌اند.

کد خبر 288440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =