وزارت نفت همه امکانات خود را برای کمک به سیل‌زدگان بسیج کرده است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عملکرد وزارت نفت در بحران سیل را مطلوب دانست و گفت: به گفته وزیر نفت قرار است فعالیت نیروهای این وزارتخانه در استان‌های سیل‌زده به‌ویژه خوزستان تا پایان رفع مشکلات ادامه یابد.

حسین امیری خامکانی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در تشریح نشست عصر دیروز (دوشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد، گفت: وزیر نفت در این نشست درباره اقدام‌های انجام شده ازسوی این وزارتخانه برای کنترل سیل و وضع تاسیسات نفت و گاز سراسر کشور در پی این اتفاق، گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

وی افزود: وزارت نفت بر اساس وظیفه دستگاهی و اجتماعی، به کمک شهرهای سیل‌زده شتافته است که طبق گزارش وزیر نفت، این وزارتخانه همه امکانات مهندسی، نیروهای خدماتی و درمانی خود را برای کاهش مشکلات مردم سیل‌زده بسیج کرده‌ و ماشین‌آلات، خودروهای سنگین و تجهیزات مکانیکی برای ایجاد سیل‌بند و ... به‌کار گرفته و حتی بیمارستانی را نیز به سیل‌زندگان اختصاص داده‌ است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نفت در این نشست عنوان کرد که ۹۵ درصد از مخازن هورالعظیم آبگیری شده‌اند و ممانعتی از آبگیری به‌منظور حفاظت از تاسیسات نفتی صورت نگرفته و تمام خبرهای مبتنی بر این مسئله شایعه است.

امیری خامکانی گفت: نمایندگان حاضر در این نشست و نمایندگان استان‌های سیل‌زده نیز از عملکرد خوب وزارت نفت در این روزهای بحرانی رضایت داشتند و به گفته وزیر نفت قرار است فعالیت نیروهای این وزارتخانه در استان‌های سیل‌زده به‌ویژه خوزستان تا پایان سیل ادامه یابد.

کد خبر 288452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =