اختصاص ۲۴ دستگاه پمپاژ سبک و سنگین برای جمع‌آوری رواناب‌های اهواز و کوت عبدالله

مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران از اختصاص چهار دستگاه پمپاژ سنگین (پمپ تراک) و ۲۰ دستگاه پمپ‌ سبک (پمپ‌های رودخانه‌ای) برای جمع‌آوری رواناب‌ها در سطح کلانشهر اهواز و شهرستان کوت عبدالله خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرشید قاسمی با اشاره به پیامدهای ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر در سطح استان خوزستان و بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه گفت: با دستور مدیرعامل، ناوگان خدمات فنی شرکت از نخستین روز به حالت آماده‌باش درآمد.

وی افزود: چهار دستگاه پمپ تراک آماده ارائه خدمات شد که یک دستگاه آن به اضافه سه دستگاه پمپ سبک در موقعیت ایستگاه مرکزی برق شمال غرب اهواز استقرار یافت و با جمع‌آوری به‌موقع آب‌های سطحی نقش موثری در پیشگیری از ورود آب به تجهیزات ایستگاه و مانع قطعی برق شبکه شد.

قاسمی اظهار کرد: دومین دستگاه به همراه یک دستگاه پمپ رودخانه‌ای در نزدیکی بیمارستان گلستان اهواز مستقر شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بشکه از رواناب‌ها را که وارد شبکه فاضلاب شهری شده بود، تخلیه کرده و به رودخانه برگشت داده است.

مدیرخدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: پمپ تراک سوم نیز در منطقه شرق کارون در کوت عبدالله استقرار یافت و تا به حال ۱۰ هزار بشکه آب را جمع‌آوری و به رودخانه پمپاژ کرده است.  

وی افزود: هم اکنون دو دستگاه پمپ تراک در ساختمان مرکزی آماده به‌کار است تا در صورت نیاز، نسبت به انجام وظایف محوله اقدام کند.

قاسمی اظهار کرد: در همین حال ۲۰ دستگاه پمپ‌ سبک موسوم به کف‌کش یا رودخانه‌ای تدارک دیده شده است که چهار دستگاه آن در مناطق مختلف اهواز به‌کارگیری شده و ۱۶ دستگاه برای کاربست در حالت آماده به کار است.

کد خبر 288494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =