همت زنان صنعت نفت برای یاری رساندن به هموطنان سیل‌زده

پس از گذراندن خشکسالی‌های مکرر، این بار حجم بارندگی‌ها بالادست و رهاسازی آب پشت سدها سبب وقوع سیل در خوزستان شد، به گونه‌ای که اکنون مردم برخی روستاهای خوزستان از ابتدای امسال در اردوگاه‌های جمعیت هلال احمر، پشت بام منازل یا جاهای دیگر روزهای خود را سپری می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در پی وقوع سیل تعداد زیادی از روستاها دچار آبگرفتگی شد و اهالی آنها مجبور به تخلیه شدند.

به دنبال تخلیه روستاها، سیل‌زدگان در اردوگاه‌های جمعیت هلال احمر اسکان داده شدند، اما هنگام ترک منازل آبگرفته یا زیر آب رفته خود، فرصتی برای جمع‌آوری وسایل و اسباب و اثاثیه خود نداشتند.

اغلب سیل‌زدگان اردوگاه‌ها، زنان، کودکان و سالمندان هستند؛ زنانی که با همان یک دست لباس به این مکان‌ها پناه برده‌اند. اکنون مردم و برخی دستگاه‌ها یا شرکت‌های مستقر در خوزستان سعی در رفع مشکلات آنها دارند.

همسران کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حرکت خودجوشی آستین همت بالا زده‌اند و کار دوخت لباس زنان و کودکان سیل‌زده یا پخت غذا برای آنها را آغاز کرده‌اند؛ زنانی که در یک گروه ۲۵ نفره و با 6 چرخ خیاطی خود در زینبیه مسجد امام حسین (ع) نیوساید اهواز دور هم جمع شده‌اند تا شاید آلام این زنان و کودکان نگران را کم کنند.

حیدری یکی از این بانوان که کارهای فرهنگی مسجد را برعهده دارد، گفت: با توجه به اخبار منتشر شده درباره نیازهای سیل‌زدگان مخصوصا زنان و کودکان و تقاضای کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، در وهله نخست برای سیل‌زدگان آشپزی و غذا تهیه کردیم و پس از آن دوخت لباس زنان و کودکان را انجام دادیم ،زیرا برای تسهیل زندگی در اردوگاه‌ها، زنان و کودکان نیازمند داشتن البسه‌ مختلف و متنوع هستند.

وی ادامه داد: در مجموع حدود یک هفته‌ای می‌شود که ۲۵ زن از همسران کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که از فعالان مسجد امام حسین (ع) هستند در این کار خیر همکاری می‌کنند.

همچنین محبتیان یکی دیگر از بانوان ساکن نیوساید اهواز گفت: اکنون دور هم جمع شدیم تا لباس ضروری زنان سیل‌زده را بدوزیم. هر روز بعد از نماز ظهر و عصر تا غروب، کار دوخت لباس برای سیل‌زدگان را ادامه می‌دهیم. در یک روز حدود ۲۰ لباس دوخته و به یکی از اردوگاه‌های حمیدیه ارسال شد.

وی افزود: همه تجهیزات و پارچه‌ها را خودمان تهیه کرده‌ایم و هر چه پارچه در دست داشته باشیم می‌دوزیم تا سریعا به این افراد اهدا شود.

محبتیان ادامه داد: افزون بر دوخت لباس، در دو روز غذای مورد نیاز برخی سیل‌زدگان را آماده کردیم که برای سیل‌زدگان روستاهای شهرستان کارون ارسال شد.

ذبیح‌الله‌زاده یکی دیگر از بانوان ساکن نیوساید اهواز نیز در این باره توضیح داد: زنان سیل‌زده به لباس نیاز داشتند و ما هم تا جایی که بتوانیم کار دوخت لباس را انجام خواهیم داد.

در این بین دخترانی که کمک به همنوعان را از خانواده‌های‌شان یاد گرفته‌اند در گوشه مسجد نشسته‌اند و با وسایلی که از منزل آورده‌اند می‌خواهند گُلِ سر و دستبند درست کنند تا دختران سیل‌زده هم چیزی کم نداشته باشند.

کد خبر 288498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =