تاسیسات آب و برق کوت امیر از سوی پتروشیمی‌ها ایمن‌سازی شد

مدیرعامل و فرمانده مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پست برق و ایستگاه پمپاژ آب کوت امیر با هدف تأمین نیاز مناطق مسکونی و تولید پایدار پتروشیمی‌ها ایمن‌سازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امید شهیدی‌نیا با اشاره به اینکه منطقه کوت امیر اهواز برای شرکت‌های پتروشیمی واقع در منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: از هفته دوم فروردین ماه که سیلاب خوزستان را فرا گرفت، پست برق در کوت امیر دچار آب گرفتگی شد که با تلاش بسیار همکاران در صنعت پتروشیمی این ایستگاه به‌طور کامل ایمن‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه این پست برق تامین‌کننده برق ایستگاه پمپاژ آب برای ارسال آب مورد نیاز به پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر، هندیجان و سربندر است، افزود: افزون بر تامین نیاز مناطق مسکونی، با هدف تولید پایدار مجتمع‌های پتروشیمی در مرحله نخست این پست و در مرحله بعدی خود ایستگاه پمپاژ آب ایمن‌سازی شد و شرکت آب جنوب شرق خوزستان به عنوان بهره‌بردار از این ایستگاه استفاده می‌کند.

شهیدی‌نیا با اشاره به حضور تاثیرگذار کارکنان صنعت پتروشیمی در امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان استان خوزستان گفت: افزون بر موارد یادشده، در چند روز گذشته دو پست برق مهم دیگر در منطقه که در محاصره سیلاب قرار گرفته بود ایمن‌سازی شد و خوشبختانه علاوه بر پایداری تامین آب در ماهشهر و منطقه ویژه، مشارکت موثری نیز در تامین برق بخشی از اهواز داشتیم.

فرمانده مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: در شهرک‌های مسکونی منطقه از جمله شهرک بعثت نیز همکاران در بخش‌های مختلف اوضاع را تحت کنترل کامل دارند و هیچ‌گونه خطری این شهرک را از نظر سیل تهدید نمی‌کند.

شهیدی‌نیا درباره تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی با توجه به سیلاب اخیر تصریح کرد: هیچ‌گونه مشکلی در تامین خوراک پتروشیمی‌ها وجود ندارد و تولید با همکاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و نیز شرکت ملی گاز ایران براساس برنامه‌ریزی‌های موجود در حال انجام است.

کد خبر 288530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =