ایران ارزشی برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به بیانیه کاخ سفید مبنی بر تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران گفت: ایران با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم‌های مورد نظر، در اصل ارزش و اعتباری برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نبوده و نیست.

به گزارش شانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سیدعباس موسوی عصر دوشنبه (دوم اردیبهشت‌ماه) درباره بیانیه کاخ سفید مبنی بر تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران اظهار کرد: با توجه به غیرقانونی بودن اصل تحریم‌های مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در اصل ارزش و اعتباری برای معافیت‌های اعطایی بر تحریم‌ها قائل نبوده و نیست.

وی افزود: با این حال، با توجه به آثار منفی عملی این تحریم‌ها و احتمال افزایش آثار منفی آن در پی تمدید نشدن معافیت‌ها، وزارت امور خارجه امروز به‌طور مستمر با نهادهای ذی‌ربط داخلی ارتباط برقرار کرده و نیز رایزنی‌های فشرده‌ای با بسیاری از شریکان خارجی اعم از اروپایی، بین‌المللی و همسایگان داشته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: نتیجه این تماس‌ها و رایزنی‌های داخلی و خارجی به مراجع عالی تصمیم‌گیری بازتاب داده شده و به‌زودی تصمیم مقتضی در این باره گرفته و اعلام خواهد شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز در یک نشست مطبوعاتی با وجود نگرانی جامعه جهانی از اختلال در بازار نفت، همچون گذشته در اقدامی یکجانبه و در دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی، لغو معافیت‌ها برای کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

کد خبر 288561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =