۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
  • کد خبر: 288590
 وزارت نفت در شرایط کنونی سپر دفاعی کشور است

نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه وزارت نفت را در شرایط کنونی به عنوان سپر دفاعی کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت عصر دیروز (سه‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوال‌های هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک و علی ساری، نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

وزیر نفت طبق روال گذشته ابتدا عنوان کرد پس از شنیدن سوال‌های نماینده سوال‌کننده پاسخ‌های وی را خواهد داد که در این بین هدایت‌الله خادمی این موضوع را بر خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد، اما علی مطهری که ریاست نشست علنی را به‌عهده داشت گفت: وزیر تا همین حد اتکا کرده که اشکالی وارد نیست.

خادمی در ابتدای پرسش‌های خود بحث سدسازی در اهواز را مطرح کرد و مطهری نیز عنوان کرد سخنان شما در قالب موضوع سوال نیست، این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه عنوان کرد که ایران سهمی در بازار جهانی گاز ندارد و در گازرسانی روستایی هم ضعف‌هایی داریم.

وزیر نفت در پاسخ به وی عنوان کرد که درخشان‌ترین عملکرد صنعت نفت در بخش گازرسانی است و گازرسانی روستایی با حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و دولت محقق شده است.

زنگنه همچنین پس از پاسخ به سوال نماینده ایذه و باغملک به موضوع تحریم صنعت نفت ایران توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: خواب آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تعبیر نخواهد شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با (احسنت) صحبت‌های وی را تایید کردند، همچنین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان وزیر بیان کرد که بحث لازم و ضروری را مطرح کردید.

پس از سخنان وزیر نفت، خادمی در حالی طی بحث‌های خود مطالب متعددی را مطرح و عنوان کرد که زنگنه به‌هیچ یک از سوال‌ها پاسخ کاملی نداده و بنده نیز از پاسخ‌های وی قانع نشدم، مطهری سوال از وزیر را به رای گذاشت که نمایندگان مجلس با ۱۱۲ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از پاسخ زنگنه قانع شدند.

وزیر نفت در قامت دیپلمات بزرگ نفتی شایسته قدردانی است

در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی، سوال علی ساری نیز در زمینه سوخت مازوت، از وزیر نفت مطرح شد. اما وی در ابتدای سوال خود عنوان کرد که هم اکنون نباید این تصور ایجاد شود که وزارت نفت در همه عرصه‌ها نفت، گاز و پتروشیمی پیوسته عملکرد منفی داشته است، زیرا این وزارتخانه اقدام‌های ارزشمند و درخور قدردانی در حوزه صادرات گاز و مباحث مرتبط با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) داشته است؛ وزیر نفت در قامت دیپلمات بزرگ نفتی شایسته قدردانی است.

ساری همچنین با بیان اینکه وزارت نفت به عنوان سپر دفاعی کشور در شرایط کنونی است در پایان از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

نمایندگان مجلس دهم کارمند وزارت نفت نیستند

علی مطهری که ریاست جلسه علنی نوبت بعدظهر دیروز را به‌عهده داشت پس از پایان سوال‌ها از وزیر نفت، از بخشی از سخنان هدایت‌الله خادمی در موضوع سوال نخست انتقاد کرد و گفت: آقای خادمی در بحث سوال نخست جمله‌ای مطرح کرد که نمایندگان دوره دهم و کنونی خوزستان جذب وزارت نفت شده‌اند، اما نمایندگان خوزستان این موضوع را رد کرده و عنوان کردند که هیچ‌یک جذب وزارت نفت نشده و کارمند این وزارتخانه نیستند، از این رو آقای خادمی بهتر بود این موضوع را مطرح نمی‌کرد، اینگونه سخنان کنایه به مجلس و نمایندگان است.

کد خبر 288590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =