توانایی تأمین ۱۰۰ درصدی پارازایلین کشور در پتروشیمی نوری

مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: این مجتمع توانایی تأمین ۱۰۰ درصدی پارازایلین کشور را داراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تقی صانعی امروز (دوشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه) در آیین تجلیل از دست‌درکاران پروژه ارتقای عملکرد برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین پتروشیمی نوری با بیان اینکه این دستاورد برای نخستین بار در جهان بدون حضور شرکت صاحب لیسانس اروپایی در این مجتمع به دست آمده است، عنوان کرد: پتروشیمی نوری توانایی تأمین ۱۰۰ درصدی پارازایلین مورد نیاز کشور را داراست.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه در مدت ۱۳۷ روز انجام شد، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ۳۶ هزار نفر ساعت کار مهندسی انجام شد و در طول مدت اجرای پروژه، اقدام‌های اچ‌اس‌یی به بهترین وجه ممکن انجام شد، به نحوی که هیچ‌گونه حادثه‌ای در این پروژه رخ نداد.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی نوری، با انجام این پروژه ۱۱ میلیون دلار به درآمد ماهانه و حدود ۱۳۳ میلیون دلار به درآمد سالانه این مجتمع اضافه خواهد شد.

صانعی، کسب دانش فنی بازطراحی بازرسی و راه‌اندازی غربال‌های مولکولی، تامین پارازایلین مصرفی کشور و صادرات پارازایلین مازاد بر مصرف داخلی، افزایش ظرفیت تولید واحد پارازایلین از ۴۶۰ هزار تن به ۷۵۰ هزار تن در سال را از جمله نتایج اجرای پروژه ارتقای عملکرد برج‌های جذب واحد تولید پارازایلین دانست.

وی افزود: ایجاد ظرفیت خالی برای دریافت و فرآوری سالانه ۱۸۰ هزار تن مخلوط زایلین، افزون بر تولید مجتمع، منجر به افزایش سودآوری ۲۲ میلیون دلاری شرکت خواهد شد.

صانعی ادامه داد: نخستین محموله پارازایلین پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ برای پتروشیمی تندگویان بارگیری شده است.

کد خبر 288666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =