دبیرکل اوپک: تصمیم‌های یکجانبه علیه ایران کارایی ندارد

دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: تصمیم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران کارایی ندارد.

محمدسانوسی بارکیندو شامگاه پنجشنبه (١٢ اردیبهشت‌ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به پربار بودن این دیدار و تبادل‌ دیدگاه‌ها، اظهار کرد: آقای زنگنه در نشست‌های وزیران نفت و انرژی اوپک با سابقه‌ترین وزیر بوده و توجه به سخنان ایشان به‌ویژه در شرایط حساس رویارویی دوباره با چالش‌های ژئوپولیتیک و تاثیر آن بر شرایط کشورهای عضو اوپک، همواره با ارزش است.

وی افزود: امروز با آمدن به نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران و مشاهده استقبال از این رویداد و همچینین دیدار با آقای زنگنه با یک تیر دو نشان زدم و در دیدار امشب با وزیر نفت از مشاوره ایشان استفاده کردم.

دبیرکل اوپک تصریح کرد: شکی نیست که ما امروز با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستیم، اما اطمینان دارم با حضور دولتمردانی همچون آقای زنگنه، این کشتی غرق نخواهد شد.

بارکیندو در پاسخ به این پرسش که اقدام‌های یکجانبه برخی اعضای اوپک علیه ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: اوپک همیشه به صورت جمعی تصمیم گرفته است و ما در گذشته بارها شاهد بوده‌ایم زمانی که کشورهای عضو اقدام‌های یکجانبه داشتند این رویه کارایی نداشته است و این بار هم همین‌طور خواهد بود.

وی با یادآوری برگزاری نشست وزیران نفت و انرژی اوپک در ماه ژوئن امسال اظهار کرد: ما در این نشست مانند یک خانواده دور هم می‌نشینیم.

کد خبر 288852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =