راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه انرژی بررسی شد

راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی و بهره‌مندی از توان داخلی در حوزه انرژی با حضور مسئولان اتاق بازرگانی ایران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت بررسی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پنجمین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی عصر دیروز (پنجشنبه،۱۲ اردیبهشت‌ماه) و در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی‌ برگزار شد.

در ابتدای این همایش رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به موضوع ترکیب سبد مدیریت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بخش عمده سبد مدیریت اقتصادی کشور در اختیار دولت است و بایید تلاش کرد تا سهم بخش خصوصی در این زمینه افزایش یابد.

وی افزود: حق مالکیت بخش خصوصی در حوزه انرژی باید شناخته شود، نقاط قوت بسیاری در بخش خصوصی وجود دارد که باید حوزه انرژی از این نقاط قوت استفاده کند.  

در ادامه این همایش، مهدی شریفی نیک‌نفس، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ‌به چالش‌ها و پیش نیازهای افزایش توانمندی بخش خصوصی در توسعه صادرات انرژی اشاره و تصریح کرد: امروز حضور بخش خصوصی برای صادرات انرژی موضوعی حیاتی است و دولتمردان باید به بخش خصوصی بیشتر میدان دهند و به این حوزه اعتماد کنند.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ‌نیز در این نشست به موضوع تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اشاره و عنوان کرد: نفت گلوگاه اقتصادی ایران است و آمریکا درصدد آسیب رساندن به این بخش است، اما مدیران وزارت نفت بی‌وقفه در حال تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و تداوم صادرات نفت ایران هستند.


 

کد خبر 288856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =