پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ۲ قرارداد امضا کردند

قرارداد آغاز به‌کار استفاده از فناوری نانو برای کاهش اصطکاک و افزایش روان‌سازی رشته‌های حفاری و قرارداد استفاده از سیالات حفاری بدون جامد برای جلوگیری از آسیب سازند لایه‌های تولید، میان پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، جعفر توفیقی صبح امروز (جمعه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه امضای دو قرارداد با مدیریت اکتشاف ملی نفت با بیان اینکه این مرکز در حوزه حفاری و سیالات و ابزارهای حفاری سابقه همکاری زیادی با شرکت‌های مختلف در صنعت نفت داشته است، گفت: مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با اعتماد به پژوهشگاه صنعت نفت کار استفاده از فناوری نانو برای کاهش اصطکاک و افزایش روان‌سازی رشته‌های حفاری و نیز استفاده از سیالات حفاری بدون جامد را به‌منظور جلوگیری از آسیب سازند لایه‌های تولید برای نخستین بار در کشور به پژوهشگاه صنعت نفت سپرده است.

بر اساس این گزارش، سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های توسعه و تولید در بخش بالادستی مربوط به  حفاری است، گفت: کیفیت و مدت زمان اجرای کار در این بخش می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت در بخش گل و سیمان حفاری، گفت: امروز پس از مذاکره‌های طولانی با پژوهشگاه دو قرارداد با موضوع استفاده از فناوری نانو و سیالات حفاری بدون جامد با پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد که امیدواریم با موفقیت در این حوزه جدید برای نخستین بار در ایران پژوهشگاه بتواند کار خود را در دیگر شرکت‌های تابعه صنعت نفت توسعه دهد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت تصریح کرد: براساس این قرارداد در زمان حفاری هر یک از چاه‌های حفاری مدیریت اکتشاف، در صورت بروز مشکل، متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت با استفاده از فناوری‌های یادشده به کمک ما می‌آیند.

کد خبر 288870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =