حضور تاثیرگذار شرکت‌های استارتاپی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت

حضور شرکت‌های استارتاپی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران می‌تواند تاثیرگذار و در عین حال برای رفع و تامین نیازهای صنعت نفت و گاز کشور راهگشا باشد.

محسن ابراهیمی، رئیس برنامه‌ریزی و سامانه‌های اطلاعات مدیریت معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: حضور استارتاپ‌ها در این دوره از نمایشگاه نفت یکی از ابداع‌ها و نوآوری‌هایی بود که در این نمایشگاه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با تاکید وزیر نفت نسبت به حضور شرکت‌های استارتاپی در بیست‌وچهارمین نمایشگاه نفت و همچنین حمایت معاونت مهندسی و پژوهشی وزارت نفت، برای نخستین‌بار استارتاپ‌های حرفه‌ای و تخصصی که در حوزه انرژی فعالیت دارند، حضور یافتند.

به گفته ابراهیمی، ۵۰ استارتاپ فعال در حوزه نفت و انرژی شناسایی شده و از این تعداد ۱۵ استارتاپی که در حوزه نفت و گاز فعال بودند انتخاب شدند و در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

در ادامه امیر عابدپور، مدیراجرایی شتاب‌دهنده آی‌تک درباره فعالیت‌های شرکت‌های استارتاپی گفت: شرکت‌های استارتاپی فعالیت خود را به‌طور رسمی در سال ۹۷ آغاز کردند و با توجه به اینکه این اکوسیستم هنوز شکل نگرفته بود با برگزاری رویدادهای ترویجی و کارگاه‌های آموزشی و برگزاری نشست‌های متعدد با ذی‌نفعان مختلف، سعی کردیم اجزای مختلف این اکوسیستم را گرد هم آوریم و فعال کنیم. به گونه‌ای که فرآیندهای جدید کسب‌وکار متناسب با شتاب تحولات فناورانه بتوانند ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: سعی کردیم با تامین بخشی از نیازهای مالی و همچنین در اختیار قرار دادن فضا برای انجام کار تا حدودی فعالیت‌های استارتاپ‌ها را شتاب دهیم و با ارائه آموزش‌های لازم توانمندشان کنیم. هم‌اکنون حدود ۱۵ شرکت‌ استارتاپی فعال در حوزه نفت و گاز در نمایشگاه نفت حضور دارند، شرکت‌هایی که مراحل رشد را طی کرده‌اند و می‌توانند با جذب سرمایه لازم نیازهای صنعت نفت را برآورده کنند.

کد خبر 288969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =