آقای خادمی عطش دیده شدن نداشته باشید

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت برای تنویر افکار عمومی برای چندمین بار به اظهارات تکراری نماینده مردم محترم ایذه و باغملک در مجلس پاسخ داد و گفت: تکرار ادعاهای آقای خادمی در شرایطی که مدیران ارشد وزارت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی در حال مبارزه هستند بیشتر به دنبال عطش دیده شدن در فضای رسانه‌ای کشور و به هر قیمتی است.

به گزارش شانا، در متن جوابیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت آمده است: جناب آقای هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم محترم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه در اظهاراتی تکراری، خلاف واقع و نادرست و بدون استناد و آگاهی از جوانب موضوع؛ ادعاهایی را مطرح کرده‌اند که تاکنون این وزارتخانه بارها نسبت به پاسخگویی به آن بر آمده است.

به نظر می‌رسد تکرار این ادعاها ازسوی ایشان آن هم در شرایطی که مدیران ارشد وزارت نفت در روزگار سخت‌ترین تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و در خط مقدم جنگ اقتصادی مشغول مبارزه بوده بیشتر برای عطش دیده شدن و مطرح شدن در فضای رسانه‌ای کشور و به هر قیمتی است، زیرا اگر به دنبال یافتن حقیقت بود همان پاسخ‌های پیشین این وزارتخانه برای ایشان و هر شخص منصفی کفایت می‌کرد، اما با توجه به مواضع حق به جانب همیشگی ایشان، بیان چند نکته برای تنویر افکار عمومی ضروری است:

۱- درباره اظهارات آقای خادمی درباره اجرایی نشدن خط لوله صلح و صادرات گاز به پاکستان برای چندمین بار به اطلاع می‌رسانیم: خط لوله هفتم سراسری در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و همچنین تقویت مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با پاکستان بر اساس اصول حسن همجواری از عسلویه تا ایرانشهر احداث شده و در سرویس قرار دارد که از طریق آن گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان نیز در حال انجام است. همچنین امتداد این خط لوله تا نقطه صفر مرزی در دستور کار بوده و طی مذاکرات به عمل آمده با آماده شدن طرف پاکستانی، کار صادرات گاز به این کشور بی‌درنگ آغاز خواهد شد، اما طرف پاکستانی تمایلی به اجرای این قرارداد و احداث خطوط لوله در خاک خود ندارد و تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

۲- درباره قرارداد گازی ترکمنستان نیز با توجه به بدعهدی طرف ترکمن در تامین گاز کشور به‌ویژه در فصول سرد و با احداث خط لوله نکا ـ کیاسر نیاز کشور به گاز این کشور برطرف شده است .

۳- برخلاف اظهارات آقای خادمی، نه تنها بازار گاز منطقه غرب آسیا در اختیار ایران است، بلکه با توجه به ذخایر عظیم و موقعیت ژئوپلیتیکی، ایران یکی از گزینه‌های جدی برای صادرات گاز به مقاصد دوردست از طریق احداث واحدهای ال‌ان‌جی و مقاصد میانی از طریق خط لوله است که در هر دو زمینه مطالعات اولیه صورت گرفته و اقتصادی بودن آن محرز شده است.

۴- درباره صادرات گاز به عمان، به اطلاع ایشان می‌رسد مذاکرات اولیه آن در اواخر دولت هشتم و در سال ۱۳۸۳ آغاز شد و پس از توافقی هشت ساله دوباره در دستور کار قرار گرفته است که طبق مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته، مطالعات احداث خط لوله زیردریایی و چارچوب سرمایه‌گذاری نهایی شده و سایر فعالیت‌های مربوطه در حال پیگیری است.

۵- آقای خادمی در مصاحبه خود با رادیو گفت‌وگو از قرارداد کرسنت و آی پی سی صحبت کرده‌اند. درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی وزارت نفت بارها درباره جزئیات این نوع قرارداد توضیحاتی داده است و نیازی به توضیح بیشتر نمی‌بیند، اما درباره کرسنت در فرصتی مناسب که سبب سوءاستفاده طرف مقابل در دادرسی نشود پشت پرده‌های پرونده کرسنت را بالا می‌زنیم تا ملت ایران بدانند چه کسانی پشت ژست‌های مبارزه با فساد و حمایت از مردم، بزرگ‌ترین مشکلات را برای ملت ایران ایجاد کردند، اما این نکته را نیز متذکر می‌شویم که با آشکار شدن حقایق کرسنت چهره واقعی بسیاری از کارگردانان پشت پرده‌ای که به برخی مدعیان امروزی هم خط می‌دهند آشکار خواهد شد.

۶- همانگونه که سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام نموده‌اند، هرگونه اظهاراتی درباره گلایه‌های آقای ظریف وزیر امور خارجه از بیژن زنگنه وزیر نفت، کذب محض بوده و اخبار منتشره در این باره تکذیب شده است.

کد خبر 289071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =