پایان عملیات تعویض خط لوله ۱۰ اینچ بیدرویه - تنگ فنی در بستر رودخانه سیمره

عملیات تعویض ۳۵۰ متر خط لوله ۱۰ اینچ بیدرویه – تنگ فنی در بستر رودخانه سیمره که پس از سیلاب لرستان دچار پارگی شده بو، تکمیل شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه لرستان، سعید میر، رئیس واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات خط این منطقه با اشاره به اینکه در حادثه سیلاب، افزون بر پارگی خط، پل ارتباطی دسترسی خط لوله و جاده عمومی امامزاده شاه احمد نیز تخریب شده بود، گفت: در عملیات یادشده بخش زیادی از جاده ارتباطی و همچنین پل روی رودخانه سیمره که دچار اشکال شده بود، با تلاش شبانه‌روزی گروه‌های اعزامی منطقه، ترمیم شد و جاده تردد زائران و عشایر محل بازگشایی شد.

وی ترانشه‌برداری، مخلوط‌ریزی، احداث جاده جدید دسترسی و جاده کنارگذر خط لوله، حفر کانال مناسب و پیکورزنی و انتقال حجم زیاد آب به‌وسیله پمپ از مسیر خط را از جمله اقدام‌های انجام شده در این عملیات عنوان کرد و افزود: انتقال ماشین‌آلات، تجهیزات و لوله، خمکاری، ریسه، جوشکاری ۳۵۰ متر خط لوله، اجرای غلاف لوله روی دهانه پل، ایمن‌سازی شرایط جوشکاری و محیط کار، رادیوگرافی، راه‌اندازی، هواگیری خط، کنترل و بازدید کل مسیر خط تا ثبات جریان در مقصد از دیگر اقدام‌هایی است که در این عملیات انجام شد.

میر یادآور شد: با تدبیر حراست منطقه و تعامل با همسایگان خطوط لوله، فعالیت‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده نیز همزمان با اجرای عملیات فنی انجام شد و سرانجام خط لوله ۱۰ اینچ سراسری بیدرویه - تنگ فنی ساعت ۱۸ هشتم اردیبهشت‌ماه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس واحد مهندسی نگهداری و تعمیرات خط منطقه لرستان اظهار کرد: ایمن‌سازی تکمیلی کار با اجرای CCW در طول دهانه بیش از ۲۰۰ متر در بستر رودخانه از جمله فعالیت‌های متعاقب این عملیات است که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

کد خبر 289079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =