اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی رشد تقاضای نفت جهان را کاهش داد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی خود را درباره رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز (سه‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در پیش‌بینی ماهانه خود اعلام کرد که تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی یک میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که ۲۰ هزار بشکه کمتر از پیش‌بینی پیشین این نهاد است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی خود را از رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ میلادی ۸۰ هزار بشکه افزایش داد و اعلام کرد که این رقم در سال آینده میلادی به یک میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه می‌رسد.

از سوی دیگر، این نهاد پیش‌بینی کرد که تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی با یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه افزایش، سالانه به ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز می‌رسد. این رقم از برآورد پیشین آن بالاتر است.

همچنین بر اساس پیش‌بینی این اداره، تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۳۰ هزار بشکه دیگر افزایش می‌یابد و به ۱۳ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

لیندا کاپوانو، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا گفت: این اداره همچنان پیش‌بینی می‌کند صادرات نفت و دیگر میعانات آمریکا در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی از واردات آنها بیشتر خواهد شد.

به گفته وی، این نخستین بار پس از سال ۱۹۴۸ میلادی تا کنون است که آمریکا به صادرکننده خالص نفت و دیگر میعانات تبدیل می‌شود.

کد خبر 289084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =