صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی پالایشگاه گاز بیدبلند در سال ۹۷

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند از صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی این پالایشگاه در سال ۹۷ در راستای حمایت از کالای ایرانی و تکیه بر توان سازندگان داخلی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌محمد پوررضا با بیان اینکه شرکت پالایش گاز بیدبلند همه توان خود را روی تحقق خودکفایی و تامین تجهیزات از محل کالاهای ساخت داخل متمرکز کرده است، گفت: ما با هدف رفع نیازهای پالایشگاهی از توان سازندگان و تولیدکنندگان داخلی بهره می‌بریم و در ساخت قطعات یدکی دنبال سازندگان کارآمد داخلی بوده‌ایم.

وی افزود: در این راستا کمیته خودکفایی در قالب کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه برق، ابزار دقیق، مکانیک، موادشیمیایی و ... با رویکرد بومی کردن قطعات و تجهیزات تشکیل شده است. این ساختار به گونه‌ای نظام‌مند شده است که ابتدا نیازها مشخص می‌شود و سپس هر مورد در کارگروه اختصاصی خود بررسی و پس از تایید امکان ساخت داخل به شرکت‌های تعیین صلاحیت‌شده برای ساخت ارجاع می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند با اشاره به اینکه این پالایشگاه با فعال‌تر کردن کمیته خودکفایی کالا و ساخت قطعات یدکی و حساس و زیرگروه تخصصی، گام‌های مهمی را در زمینه خودکفایی کالا برداشته است، اظهار کرد: اکنون برای ۶۰۰ قلم از قطعات حیاتی و خاص، شناسنامه فنی تهیه شده است، شایان ذکر است ۷۵ درصد از خریدهای این شرکت در سال ۹۷ از کالای ساخت داخل انجام شده که صرفه‌جویی حدود ۲۰۰ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

کد خبر 289173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =