۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
  • کد خبر: 289239
حمایت امارات از تمدید توافق کاهش تولید نفت

وزیر انرژی امارات اشاره کرد که از تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس از جده، سهیل المزروعی اعلام کرد که باور ندارد کشورهای تولیدکننده نفت باید محدودیت کنونی تولید نفت را کنار بگذارند.

وی گفت: با توجه به شرایط بازارهای جهانی نفت خام که اکنون شاهد آن هستیم، من فکر نمی‌کنم که کنار گذاشتن محدودیت تولید اقدام درستی باشد.

وزیر انرژی امارات این سخنان را در حاشیه نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت تولید کنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در شهر جده در عربستان اعلام کرد.

چهاردهمین نشست مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در جده عربستان برگزار شد.

کشورهای عضو این کمیته مشترک تنها درباره مسائل بازارهای جهانی نفت خام و بررسی مقدار پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق کاهش عرضه نفت بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

مقرر شد پانزدهمین نشست کمیته وزارتی اوپک و متحدانش در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی در محل دبیرخانه اوپک در وین، پایتخت اتریش، برگزار شود.

تصمیم نهایی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک با حضور همه  اعضا و ششمین نشست مشترک وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو  اوپک در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (سه‌شنبه و چهارشنبه چهارم و پنجم تیرماه ۹۸) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک گرفته می‌شود.

کد خبر 289239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =