امیدواری ریاض به اجماع اوپک و متحدان برای تمدید توافق کاهش تولید نفت

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که اجماع تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی، در حال تحقق است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، خالد الفالح اعلام کرد که اجماع تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای ادامه همکاری به‌منظور تثبیت بازارهای جهانی نفت خام در نیمه دوم سال 2019 میلادی در حال تحقق است.

برخی منابع صنعتی در عربستان اعلام کردند که این کشور در ماه مه امسال 9 میلیون و 650 هزار بشکه نفت در روز تولید کرد که کمتر از سهمیه تولید این کشور در چهارچوب توافق جهانی کاهش تولید نفت است.

الفالح گفت: ما کاری را که برای حفظ ثبات بازار پس از ماه ژوئن لازم است، انجام می‌دهیم؛ برای من، این به معنای کاهش ذخیره‌سازی نفت از سطح بالای کنونی است.

وی افزود: افزایش تقابل تجاری و موانع احتمالی بی‌گمان تأثیری منفی بر اقتصاد جهانی و رشد تقاضای نفت خواهد داشت، اما پیش‌بینی برای مذاکرات (آمریکا و چین) دشوار است.

وزیر انرژی عربستان گفت: می‌تواند مطمئن باشید که ما واکنش مناسب خواهیم داشت و این سطح (قیمت) با توجه به  شرایط عنونی عوامل بنیادین بازار که همچنان سالم هستند و سطح بالای پایبندی اوپک و متحدانش، غیر قابل توجیه است.

کد خبر 289453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =