پاسخ وزارت نفت به اظهارات نماینده خمینی شهر در خبرگزاری فارس

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار مطلبی با عنوان «نماینده مجلس: وزیر نفت بارها استعفا داده/ باشگاه نفت و نیرو به زنگنه خط اشتباه می‌دهد» توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی ارائه و تاکید کرد: جای تعجب دارد که چرا برخی‌ می‌خواهند نقش عناصر تندرو کاخ سفید را در وضع کنونی نادیده بگیرند!

به گزارش شانا، در متن جوابیه اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با سید محمدجواد ابطحی، نماینده مردم شریف خمینی‌شهر آمده است:

۱- جناب آقای سید محمدجواد ابطحی، نماینده محترم مردم شریف خمینی‌شهر در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس به استناد شنیده‌هایشان گفته‌اند که وزیر نفت بارها شفاهی و کتبی استعفا کرده و به آقای رئیس جمهوری هم اعلام کرده است. اداره کل روابط عمومی وزارت نفت نه به استناد شنیده‌ها که به اتکای واقعیات، چنین ادعایی را قویا تکذیب می‌کند. با شناختی که مردم ایران از آقای زنگنه وزیر نفت دارند و آقای ابطحی هم به‌خوبی مطلع هستند ایشان از اساس تعلق خاطر زیادی نسبت به تصدی مناصب ندارند، چنانکه ریاست محترم جمهوری هم در جریان معرفی کابینه در شهریورماه ۹۶ به صراحت و از تریبون مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که آقای زنگنه تلاش می‌کردند دولت از نیروی جوانی در ترکیب کابینه به عنوان وزیر نفت بهره‌مند شود. در این شرایط خطیر و حساس، آنچه برای ایشان و مجموعه صنعت نفت مهم است، تنها خدمت به مردم و پذیرش بار این مسئولیت بسیار سنگین است.

۲- جناب آقای ابطحی در خلال این مصاحبه بارها مسئله ادعای بابک زنجانی درباره موضوع استیضاح وزیر نفت را مورد اشاره قرار داده‌اند اما تعجب اینجاست که در بیان این حرف وزارت نفت را خطاب قرار داده‌اند!، گویی که این وزارتخانه چنین حرفی زده است! در حالی که یکی از مدیران این وزارتخانه نقل قولی مستند از یک جلسه در محل ندامتگاه آقای زنجانی بیان کرده‌اند و آنچه بیان شده نه حرف‌های ما، بلکه حرف‌های آن مجرمی است که میلیاردها دلار اموال بیت‌المال را غارت کرده و حالا رجز هم می‌خواند. ای کاش آقای ابطحی به جای قضاوت درباره فکاهی و خنده‌دار بودن چنین سخنانی، کمی تحقیق درباره آن جلسه می‌فرمودند تا سطح جسارت این مجرم بر ایشان هم معلوم شود.

۳- جناب آقای ابطحی در این مصاحبه گفته‌اند: وقتی کسی بگوید بابک زنجانی که هم اکنون در زندان است به نمایندگان مجلس خط‌دهی کرده و آنها را مجاب به استیضاح آقای زنگنه می‌کند، اتهام بزرگی به مجلس شورای اسلامی است. نخست یادآوری می‌شود وزارت نفت هرگز چنین ادعایی نکرده است که زنجانی به وکلای محترم ملت خط‌دهی می‌کند، دوم، بهتر است جناب آقای ابطحی اظهارات وکیل محترم بابک زنجانی را هم مبنی بر به جریان افتادن استیضاح وزیر محترم نفت مطالعه کنند و آن وقت از جناب وکیل بپرسند چطور از انجام فعلی خبر می‌دهند که هنوز در حد اظهارنظر تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است؟

۴- درباره مسئله استیضاح و سوال و نقد نمایندگان نسبت به وزارت نفت، سوال و استیضاح از حقوق قانونی نمایندگان محترم است و وزارت و وزیر نفت هم تابع قانون هستند.

۵- جناب آقای ابطحی در بخشی از مصاحبه‌شان بدون استناد به دلایل و مستندات، نتیجه‌گیری‌هایی کرده‌اند که از فردی همچون ایشان بعید است. برای نمونه فرموده‌اند «زنگنه در استراتژی خود درباره نفت و گاز ایران شکست خورده است.» اما آقای ابطحی نمی‌فرمایند در کدام استراتژی و به استناد کدام نتایج، شکست خورده‌ایم؟ یا فرموده‌اند «آقای زنگنه با سوءعملکرد خود فرصت‌سوزی کرده» اما نمی‌فرمایند کدام فرصت‌ها از بین رفته است؟ در بخش دیگری هم ایشان یک ادعای عجیب مطرح کرده‌اند و گفته‌اند «آقای زنگنه در دوران فعالیت خود قراردادهای نفت و گاز ایران را با کشورهای همسایه و بازارهای سنتی از بین برد». درباره قراردادهای نفت و گاز با کشورهای همسایه باید به استحضار ایشان برسانیم که به جز واردات گاز از ترکمنستان، که قطع آن به‌طور طبیعی باید سبب خوشحالی نمایندگان محترم از کاهش وابستگی کشور به واردات باشد (و نمی‌دانیم چرا برخی‌ها از قطع این واردات ناراحت هستند)، نه تنها هیچ قراردادی لغو نشده، بلکه صادرات گاز به عراق از دو مسیر آغاز شده و فعالیت برای صادرات‌گاز به عمان با جدیت در حال پیگیری است. درباره بازارهای سنتی ایران هم باید خاطرنشان کنیم اگر رویدادی سبب اختلال در بازارهای سنتی ایران شده است، عامل آن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و شخص آقای ترامپ است و جای تعجب دارد که چرا برخی‌ها می‌خواهند نقش عناصر تندروی کاخ سفید را در وضعیت کنونی نادیده بگیرند!

۶- در پایان این مصاحبه، جناب آقای ابطحی با ادبیات خاصی گفته‌اند: «زنگنه تا آخر دولت دوازدهم در پست وزیر نفت دوام نخواهد آورد». باید یادآور شویم اینکه عمر طبیعی یا عمرکاری یک نفر تا چه زمانی است، به‌سادگی قابل پیش‌بینی نیست و فقط خداوند متعال می‌داند. اما آقای زنگنه در مسئولیت باشد یا نباشد، سرباز وفادار جمهوری اسلامی، شاگرد صادق امام راحل (ره) و پیرو مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است. بیش از ۲۷ سال وزارت، حضور در کابینه‌های مختلف جمهوری اسلامی و اخذ ۱۰ بار رأی اعتماد از ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی، به مثابه ۲۷ سال فرصت خدمت به یک ملت بزرگ بوده که افتخاری ماندگار است.

۷- لازم به یادآوری است که جناب آقای ابطحی در طول مدت حدود سه سال نمایندگی، به نظر یک لحظه هم از مخالفت با وزیر نفت دست برنداشته و با ثبات قدم همواره در فرصت‌های مختلف، این مخالفت را از جمله در جلسه رأی اعتماد به وزیران دولت در سال ۱۳۹۶ ابراز فرموده‌اند. ما وجود ایشان را به عنوان مخالف مورد احترام، برای وزارت نفت از نعمت‌های الهی دانسته و برایشان سلامت و طول عمر آرزو می‌کنیم.

به هرحال باز هم تاکید می‌کنیم که وزارت نفت  در شرایط خطیر کنونی، در خط مقدمِ جنگی به ظاهر خاموش، اما تمام عیار و بی‌امان با دشمنان ملت ایران است و به‌ویژه مدیران ارشد این وزارتخانه باید با پرهیز از پرداختن به حاشیه‌ها، همه توجه خود را متمرکز و معطوف به دور زدن تحریم‌ها و شکستن هیمنه پوشالی آمریکا کنند. اطمینان داریم که منتقدان دلسوز وزیر و وزارت نفت نیز شرایط بسیار حساس موجود را در اظهارات و بیان دیدگاه‌های خود مورد توجه و ملاحظه قرار خواهند داد.

کد خبر 289480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =