سند راهبردی دانشگاه صنعت نفت منتشر شد

سند راهبردی دانشگاه صنعت نفت با افقی پنج ساله که دارای ۱۹ هدف کلان و ۶۵ هدف عملیاتی است، منتشر شد.

به گزارش شانا به نقل از دانشگاه صنعت نفت، این سند، نخستین برنامه راهبردی این دانشگاه است که در تهیه و تدوین آن به ویژگی‌ها و ملاحظات مهمی توجه شده است. برنامه راهبردی دانشگاه به ‌گونه‌ای تهیه و تدوین شده است که نقشه راه دانشگاه را به ‌درستی و با درک و تکیه بر شرایط و واقعیت‌های صحنه کار ترسیم کند.

بدین ترتیب، امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود دانشگاه برای تقویت و بهبود شاخص‌های کیفی تعریف ‌شده در برنامه راهبردی، فراهم می‌شود.

بر اساس این گزارش، در تدوین این برنامه، سعی شده است به دغدغه‌ها و مشکلات جاری دانشگاه در قالب پرسش‌های جدی در زمینه‌ مسائل مربوط به همه حوزه‌های تخصصی دانشگاه مانند آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، اداری و مالی توجه شود. مدل اجرایی کار با بهره‌گیری از الگوی پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مهرماه ۹۳ در نظر گرفته شده است.

همچنین به منظور جلب مشارکت همه دست‌درکاران در سطوح مختلف دانشگاه و ایجاد زمینه‌های تحقق برنامه‌ریزی راهبردی، بررسی و تدوین این برنامه با بهره‌گیری از یک فرآیند سه سطحی در دانشگاه شامل شورای تخصصی دانشگاه، هیئت رئیسه دانشگاه و دبیرخانه سند راهبردی دانشگاه، انجام شد.

بر اساس این گزارش، اهداف کلان و عملیاتی دانشگاه در هفت حوزه به شرح زیر ارائه شده است:
- حوزه سطح فعالیت‌ها و عملکرد
- حوزه خدمات آموزشی
- حوزه خدمات پژوهشی، فناوری و نوآوری
- حوزه خدمات دانشجویی و فرهنگی
- حوزه توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت منابع
- حوزه ارتباط با صنعت
- حوزه روابط بین‌الملل

همچنین این سند با افقی پنج‌ساله (۱۴۰۲-۱۳۹۸) دارای ۱۹ هدف کلان و ۶۵ هدف عملیاتی بوده که در پنج فصل شامل کلیات، سند چشم‌انداز و بیانیه ماموریت دانشگاه، ارزیابی عملکرد دانشگاه با استفاده از تحلیل‌های استراتژیک، تدوین اهداف راهبردی و کلان دانشگاه و برنامه عملیاتی دانشگاه امسال تنظیم شده است.

کد خبر 289530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =