برگزاری دوره آموزش تخصصی کنترل فوران چاه در منطقه خارک

نخستین دوره آموزش فشرده و تخصصی کنترل فوران چاه با همت واحد زمین‌شناسی منطقه خارک، به‌مدت هفت روز در این منطقه عملیاتی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مجید مسعودی، مسئول واحد زمین‌شناسی منطقه خارک گفت: هدف از اجرای این دوره، شناخت هرچه بهتر و بیشتر الزام‌های ایمنی در دکل‌های حفاری، تسلط بر دستورعمل‌های استاندارد نحوه مواجهه با کنترل فوران چاه و ممانعت از تبدیل شدن به شرایط بحرانی است.

وی افزود: این دوره آموزشی به منظور بالا بردن دانش و توان فنی کارکنان عملیاتی زمین‌شناسی امور فنی مستقر در منطقه، اجرای خط‌مشی امور فنی و اداره زمین‌شناسی شرکت نفت فلات قاره ایران و با کمک و پشتیبانی کارشناسان مربوطه امور فنی (زمین‌شناسی - حفاری) برای نخستین‌ بار در بین دیگر مناطق عملیاتی منطقه خارک برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این دوره هفت روزه، پس از بررسی مفاهیم بنیادین در حفاری چاه، به تشریح تئوری روش‌های استاندارد کنترل فوران چاه و معرفی ابزارهای مربوطه در این زمینه پرداخته شد و در ادامه شرکت‌کنندگان به صورت میدانی تجهیزات استفاده‌شده در فرآیند کنترل فوران چاه را بازدید و بررسی کردند.

کد خبر 289589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =