آمادگی روسیه برای تاریخ‌های جدید نشست اوپک و غیر اوپک

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد این کشور برای بررسی تاریخ‌های جدید برای برگزاری نشست اوپک و متحدانش، آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، رسانه‌های روس اعلام کردند که الکساندر نواک امروز (سه‌شنبه، ۲۸ خردادماه) گفت: این کشور برای بررسی تاریخ‌های جدید برگزاری نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، از جمله دوازدهم ژوئیه (۲۱ تیرماه)، آمادگی دارد.

با این همه، وی اعلام کرد مسئله تغییر تاریخ نشست اوپک را را هنوز با همتای عربستانی خود مطرح نکرده است.

پیش از این قرار بود نشت اوپک و متحدانش در روز ۲۶ ژوئن (پنجم تیرماه) برگزار شود، اما وزیر انرژی روسیه خواهان انتقال زمان برگزاری نشست به اوایل ماه ژوئیه شده بود. با این همه، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، پیشنهاد کرده بود نشست یاد شده در بازه زمانی دهم تا دوازدهم ژوئیه برگزار شود.

بیژن زنگنه روز دوشنبه (۲۷ خردادماه) پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفته بود: فعلا نشست عادی ۱۷۶ اوپک در همان زمان تعیین شده، برگزار می‌شود و با تغییر این نشست به سوم و چهارم ژوئیه به‌دلیل مشغله کاری مخالفم.

وی افزود: اگر نشست اوپک در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیرماه) برگزار شود با آن مشکلی ندارم و در آن شرکت خواهم کرد.

براساس برنامه کنونی اوپک، قرار است صدوهفتادوششمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی این سازمان با حضور همه اعضا در تاریخ ۲۵ ژوئن (چهارم تیرماه) و ششمین نشست مشترک وزارتی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو  اوپک ۲۶ ژوئن (پنجم تیرماه) در وین در محل دبیرخانه دائمی اوپک برگزار شود.

کد خبر 290031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =