۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
  • کد خبر: 290096
ارزیابی کیفی ریسک خطوط لوله پرخطر در آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری از شناسایی، ارزیابی ریسک و اولویت‌بندی خطوط لوله پر خطر و مستعد حادثه در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، ابراهیم پیرامون گفت: با تلاش گروه کارشناسی متشکل از بخش‌های فنی، عملیاتی، بازرسی فنی و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری، به‌منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و مخاطره‌آمیز، همه خطوط لوله روزمینی و زیرزمینی این شرکت براساس روش ارزیابی کیفی ریسک خطوط لوله، شناسایی، ارزیابی و در اولویت پایش و ایمن‌سازی قرار دارند.

وی افزود: این ارزیابی تحت چهار اولویت (Catastrophic . Sever . Major . Moderate) بر مبنای شدت پیامدهای انسانی، مالی، زیست محیطی و اعتبار سازمانی با هدف پایش و ایمن‌سازی و رفع خطرات احتمالی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری با تشریح اقدام‌های انجام شده، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از سوی گروه کارشناسی، برای هر کدام از اولویت‌های چهارگانه، اقداماتی در نظر گرفته شده که می‌توان به پایش و بازرسی‌های دوره‌ای، انجام اقدام‌های اصلاحی مناسب، ایمن‌سازی، تعمیر و یا تعویض خطوط لوله پرریسک اشاره کرد.

پیرامون گفت: پایش و بازرسی دوره‌ای به نحوی انجام می‌شود که در صورت مشاهده مواردی از احتمال بروز خطر و افزایش ریسک، می‌توان با انجام اقدام‌های اصلاحی میزان سطح ریسک را در آن محل کاهش داد.

مدیرعامل شرکت نفت‌وگاز آغاجاری اظهار کرد: در اجرای این برنامه که با بیش از ٥٤٠ نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است، دوره‌های بازرسی با مدت زمان سه ماهه، ماهانه و حتی هفتگی پیش‌بینی شده که امیدواریم با عزم راسخ همکاران در اجرای دقیق این برنامه‌ها طبق اولویت‌بندی انجام شده، بتوانیم به‌منظور کاهش حوادث و مخاطره‌های ایمنی گام برداریم.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه کارشناسانی که در تدوین این گزارش‌ها تلاش کردند، افزود: این کار یکی از اقدام‌های لازم و شایسته در مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است و باید نسبت به روزآمد کردن اطلاعات آن و رفع نواقص و انجام اقدام‌های لازم طبق اولویت‌های مشخص شده، کوشا باشیم.

کد خبر 290096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =