افتتاح گازرسانی به شهر آلاشت با اعتبار ۸۱۰ میلیارد ریالی

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از افتتاح طرح گازرسانی به شهر آلاشت و هفت روستای همجوار با اعتباری بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح فردا (سه‌شنبه، چهارم تیرماه) با حضور مدیران صنعت گاز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مقام‌های استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جعفر احمدپور درباره گازرسانی به آلاشت توضیح داد: گازرسانی به شهر آلاشت در سه فاز اجرای خط تغذیه گاز و شبکه داخلی شهر اجرا شده است. اجرای خط تغذیه گاز شهر آلاشت و روستاهای حومه از سال ۹۱ آغاز شد و با هزینه‌ای بیش از ۸۱۰ میلیارد ریال اکنون به مرحله پایانی خود رسیده است.

وی افزود: شبکه داخلی شهر آلاشت شامل اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و احداث و نصب سه ایستگاه تقلیل فشار  است که اکنون به پایان رسیده است و در مرحله نصب یک‌هزار انشعاب قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در راستای گازرسانی به روستاهای همجوار شهر آلاشت ادامه داد: هم‌زمان با گازرسانی به شهر آلاشت، گازرسانی به ۴۰ روستا نیز در دست اقدام است که در صورت تخصیص به‌موقع نقدینگی و نبود موانع قانونی، اجرایی خواهد شد. در آیین افتتاحیه فردا، روستاهای گلیان، شهریارکلا، سرین، لیند، کریکلا، کلاریجان و پارسی به شبکه گاز طبیعی متصل می‌شوند و گازرسانی به دیگر روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد گاز نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته احمدپور، هم‌اکنون ۵۷ شهر از مجموع ۵۹ شهر استان مازندران از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند و دو شهر گزنک و بلده نیز در مرحله اجرای دیگر روش‌ها و انتخاب پیمانکار قرار دارند. بر همین اساس، تعداد خانوار شهری زیر پوشش گاز طبیعی در این استان بیش از ۹۹.۵ درصد و تعداد خانوار روستایی زیر پوشش گاز طبیعی ۹۲.۵ درصد است.

کد خبر 290241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =