سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات در سیری راه‌اندازی شد

رئیس واحد برنامه‌ریزی نوسازی و تعمیرات منطقه سیری از راه‎اندازی سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات در این منطقه خبر داد و گفت: با استقرار این سامانه افزون بر افزایش قابلیت اطمینان تاسیسات و تجهیزات، می‌توان از اموال ملی صیانت کرد و برای تداوم تولید و کاهش هزینه‌ها گام برداشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مهدی سامانی با بیان اینکه سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات در واحد تاسیسات تقویت فشار گاز و سکوی مبارک منطقه سیری اجرایی شده است، گفت: با توجه به احساس نیاز روزافزون به سیستم‌های نوین نگهداری و تعمیرات تجهیزات، طرح اجرای پروژه CMMS در منطقه سیری عملیاتی شد.

به گفته وی، بر همین اساس ابتدا اقدام‌های پیش‌نیاز برای راه‌اندازی شامل جمع‌آوری اطلاعات تجهیزات و کلاسه‌بندی آنها منطبق بر استاندارد ISO-۱۴۲۲۴، جمع‌آوری اطلاعات و استانداردسازی چک‌لیست‌های تعمیراتی و ایجاد برنامه‌های پیشگیرانه  PM و جمع‌آوری اطلاعات پایه‌ای نرم‌افزار از سوی گروه کارشناسان منطقه سیری به مدت چند ماه و با سرعت و دقت مثال‌زدنی انجام شد.

سامانی افزود: پس از آماده‌سازی پیش‌نیازها، پروژه خرید لایسنس و نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار CMMS با عقد قرارداد با یک شرکت داخلی آغاز و در مدت شش ماه با انجام اقدام‌های گسترده، سامانه مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات در تاسیسات مورد نظر تکمیل شد.

شایان ذکر است، این سامانه با ارائه شاخص‌های کلیدی عملکرد نت، کمک بسزایی در تصمیم‌گیری مسئولان مربوطه درباره نحوه تخصیص منابع خواهد کرد.

کد خبر 290465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =