تلاش نیجریه و سودان جنوبی برای افزایش تولید نفت

برخی منابع اعلام کردند نیجریه و سودان جنوبی خواهان افزایش سهمیه تولید نفت خود در چارچوب توافق جهانی کاهش تولید نفت هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلاتس از وین، چند منبع اعلام کردند نیجریه و سودان جنوبی هنگام دیدار وزیران اوپک و غیر اوپک طی امروز (دوشنبه، ۱۰ تیرماه) و فردا (سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه) درخواست خواهند کرد سهمیه تولید نفت آنها افزایش یابد.

هر دو کشور یادشده در ماه‌های اخیر تولید خود را بسیار فراتر از تعهدشان در توافق جهانی کاهش تولید نفت، افزایش داده‌اند، اما ممکن است درخواست آنها برای افزایش سهمیه، با واکنش سرد دیگر کشورها روبه‌رو شود.

تولید نفت نیجریه در ماه مه امسال یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز بوده، در حالی که طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت، این کشور باید روزانه یک میلیون و ۶۹۰ هزار بشکه تولید کند.

نیجریه پیش از این با رد برآورد اوپک با استناد به منابع ثانویه، اعلام کرده بود افزایش تولید این کشور مربوط به میعانات گازی است که مشمول توافق جهانی کاهش تولید نفت نیستند.

بیشتر رشد تولید نفت نیجریه در ماه‌های اخیر، مربوط به آغاز به کار میدان فراساحلی اگینا است که روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

یکی از اعضای هیئت اعزامی نیجریه به وین، گفت: دیگر پروژه‌هایی هم هستند که در شش تا ۲۴ ماه آینده، موجب افزایش تولید نیجریه می‌شوند.

در 2 سال نخست کاهش تولید نفت اوپک و غیر اوپک، نیجریه از اجرای این توافق معاف شده بود.

گزارش وزارت نفت و معادن سودان جنوبی نیز نشان می‌دهد تولید نفت این کشور به ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسیده، در حالی که سهمیه تولید آن ۱۳۰ هزار بشکه در روز است. دولت این کشور قصد دارد تولید نفت را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

کد خبر 290466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =