لزوم اتحاد و همگرایی میان تولیدکنندگان متانول در ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اتحاد و همگرایی میان تولیدکنندگان متانول می‌تواند بسیار سازنده و تعیین کننده قیمت فروش این محصول باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی عصر چهارشنبه (۱۲ تیرماه) از آخرین مراحل آماده‌سازی طرح متانول کاوه، به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی که در آستانه بهره‌برداری قرار دارد، بازدید کرد.

وی طرح پتروشیمی متانول کاوه را افتخار ملی دانست و گفت: این طرح به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان ویژگی‌های خاصی دارد و با سرمایه بخش خصوصی ساخته شده است و به عنوان یک دستاورد ملی در سال رونق تولید، روزانه ۷۰۰۰ تن متانول تولید خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: متاول کاوه یک نشان ملی است و این پروژه بزرگ در صورت تکمیل زنجیره ارزش می‌تواند ارزش افزوده مطلوب‌تری را به همراه داشته باشد و باید به این نکته اشاره کرد که توسعه صنایع پایین دستی در کنار این مجتمع تاب‌آوری پتروشیمی کاوه را افزایش خواهد داد.

محمدی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت از سرمایه‌گذاران در صنایع پتروشیمی حمایت می‌کند و زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم خواهد کرد و امید است سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی منجر به شتاب در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی کشور شود.

وی ادامه داد: حضور بزرگ‌ترین تولید کننده متانول دنیا در ایران نشان‌دهنده وجود قابلیت‌های فراوان در کشور است و باید از سرمایه انسانی متخصص و دانش روزآمد جهان برای توسعه این صنعت استفاده کرد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: اتحاد و همگرایی میان شرکت‌های ایرانی تولیدکننده متانول می‌تواند بسیار سازنده و تاثیرگذار باشد و به نوعی این رویه می‌تواند تعیین‌کننده قیمت فروش متانول نیز باشند.

محمدی با اشاره به قابلیت‌های شرکت پژوهش و فناوری برای همکاری با شرکت‌های پتروشیمی گفت: شرکت‌های تولیدکننده متانول می‌توانند از دانش فنی در حال توسعه تولید پروپیلن از متانول شرکت پژوهش و فناوری برای تکمیل زنجیره و تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در پایین دست متانول استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، مدیران پتروشیمی کاوه نیز در این بازدید هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های خود را برای تکمیل زنجیره و توسعه صنایع پایین‌دستی با هدف کاهش خام‌فروشی عنوان کردند.

کد خبر 290614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =