پالایشگاه گاز پارسیان برای دهمین سال پیاپی به عنوان صنعت پاک معرفی شد

شرکت پالایش گاز پارسیان برای دهمین سال پیاپی پس از دریافت گواهینامه نداشتن آلایندگی ازسوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس به عنوان صنعت پاک معرفی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فرشید ابدالی دهدزی، مدیرعامل پالایشگاه پارسیان درباره شاخص‌های مورد نظر برای انتخاب این پالایشگاه، توضیح داد: نداشتن آلایندگی، استقرار و پیاده‌سازی سامانه‌های مدیریتی در شرکت، رعایت الزام‌های قانونی زیست‌محیطی، حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز، کنترل و پایش آلاینده‌ها و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، مدیریت مناسب پسماندها، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های پایش لحظه‌ای، ارتقای سطح دانش و فرهنگ زیست محیطی مدیران و کارکنان واحدها، بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی و نیز ایجاد نوآوری‌های زیست محیطی از معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی پاک است که بر این اساس، پالایشگاه پارسیان با به‌کارگیری مجموعه این اقدام‌ها توانسته در ۱۰ سال گذشته این عنوان را به خود اختصاص دهد.

به گفته ابدالی، همه شاخص‌ها و پارامترهای تولید در شرکت پالایش گاز پارسیان از سوی آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست سنجش شده و نتایج به دست آمده گواه آن است که مجموع عملکرد این پالایشگاه برای حفاظت از محیط زیست و بدون آلایندگی است. همچنین افزون بر تصفیه‌خانه پساب بهداشتی، ایستگاه پایش برخط (آنلاین) هوای محیطی نیز در محوطه پالایشگاه مستقر است که داده‌های این سامانه به‌صورت برخط از طریق اداره محیط زیست استان بررسی و نظارت می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه گاز پارسیان با بیان اینکه به منظور بهبود عملکرد پالایشگاه و رعایت الزام‌های قانونی، جنبه‌های زیست محیطی در همه پروژه‌های پالایشگاه ارزیابی و کنترل می‌شود، اظهار کرد: این شرکت سامانه‌های مدیریتی محیط زیست شامل ISO14001 و HSE- MS را  نیز پیاده‌سازی و مستقر کرده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی‌های پاک تصریح کرد: مباحث مدیریت انرژی مرتبط با محیط زیست هستند و هرچه انرژی به شکل بهینه مصرف شود، آثار و پیامدهای زیست محیطی کمتری خواهد داشت. به همین دلیل، پالایشگاه پارسیان استفاده از نیروگاه خورشیدی را در دستور کار  قرار داده که مطالعات آن در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک با اجرایی شدن این پروژه، حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی اماکن غیرعملیاتی بر اساس این روش تامین شود.

کد خبر 290627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =