۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
  • کد خبر: 290926
آمریکا بازار اوکراین را هم از روسیه می‌رباید

تحویل نخستین محموله نفتی آمریکا به اوکراین ضربه‌ای دیگر به روسیه به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، صادرات نفت آمریکا به اروپا گستردگی بیشتری می‌یابد و حتی اوکراین که همسایه روسیه است، به یکی از مشتریان مهم نفت آمریکا تبدیل شده است.

طبق داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون، اوکراین در ماه جاری میلادی نخستین محموله از نفت صادراتی آمریکا را دریافت کرد. نفتکش موسوم به ویزدام ونچر ۸۰ هزار تن نفت تولیدی در منطقه باکن آمریکا را در پایانه اودسا اوکراین تحویل داده است.

به گفته برخی منابع، محموله یادشده را شرکت بی‌پی به شرکت اوکرتاتنافتا فروخته و قرار است در ماه جاری میلادی یک محموله دیگر نیز به این شرکت اوکراینی تحویل داده شود. به احتمال زیاد، چند خرید نیز در ماه اوت امسال انجام خواهد شد.

یک معامله‌گر گفت: صنعت نفت اوکراین در حال زنده شدن دوباره است و یک بازار جدید بدیهی برای آمریکا به شمار می‌آید، اگرچه قیمت هم مهم است.

صنعت نفت اوکراین که در گذشته به طور عمده به دست شرکت‌های روس بهره‌برداری می‌شد، پس از تنش‌های ژئوپولیتیک میان دو کشور در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ میلادی، به چالش کشیده شده است.

پس از دوره یادشده، بیشتر پالایشگاه‌های اوکراین تعطیل بوده‌اند و تنها محموله‌های نفتی ارسالی به پایانه اودسا اوکراین، از جمهوری آذربایجان ارسال می‌شده‌اند. 

کد خبر 290926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =