ظرفیت‌های علمی پژوهش و فناوری پتروشیمی باید در خدمت توسعه صنعت باشد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: ظرفیت‌های فراوان علمی و پژوهشی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی باید در خدمت توسعه صنعت پتروشیمی کشور قرار گیرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی عصر دیروز (شنبه، ۲۲ تیرماه) در مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با تاکید بر لزوم حمایت از این شرکت اظهار کرد: ظرفیت‌های علمی و تخصصی بسیار خوبی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی وجود دارد و باید نقش و جایگاه این شرکت بیش از گذشته تبیین شود.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای آینده شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکید کرد: این شرکت همزمان با یک برنامه‌ریزی کلان و بلندمدت باید همواره پویا و کارآمد و رو به جلو  باشد و نگاه بنگاه‌داری به آن باید تغییر کند و تنها ظرفیت‌های فراوان علمی و پژوهشی آن در خدمت توسعه صنعت پتروشیمی کشورمان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ضرورت دارد به سمت تجاری‌سازی دانش فنی حرکت کنیم، افزود: شرکت پژوهش و فناوری افزون بر دستیابی به چند دانش فنی و تجاری چند کاتالیست، به منظور توسعه دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن (PVM) اقدام‌های قابل توجهی انجام داده که این روند باید تداوم یابد و صنعت با توانایی‌های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بیشتر آشنا شود.

محمدی خطاب به مدیران و کارکنان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: هدف‌گرا باشید و در راستای اهداف مورد نظر با تکیه بر دانش و تخصص خود فعالیت کنید.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه توسعه تا سال ۱۴۰۰ را در بخش‌های مختلفی نهایی کرده است و پژوهش و فناوری نیز باید با توجه به ظرفیت‌های موجود، نقش خود را در این برنامه مشخص اعلام کند.

وی افزود: شرکت پژوهش و فناوری دارای اهدف و وظایفی خاص است و جنس فعالیت‌های پژوهشی آن سبب شده از نظر کمی و کیفی همواره در حال رشد و پیشرفت باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این شرکت پیشرو باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود، گفت: در حوزه دانش فنی، فناوری‌های نوین و نیز کاتالیست دستاوردهای ارزشمندی حاصل شده و جایگاه شرکت پژوهش و فناوری شفاف و مشخص است.

مجمع عمومی سالانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به ریاست مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با حضور هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هیئت مدیره شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و دیگر اعضا برگزار شد.

کد خبر 290945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =