ساخت یک تجهیز کاربردی در شرکت آغاجاری

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از ساخت قطعات توربین سولارساترن و صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد ریالی در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون اعلام کرد: با تلاش کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش بومی، قطعات معیوب توربین سولارساترن طراحی و ساخته شد.

وی افزود: با توجه به نقش راهبردی توربین در تاسیسات نفت و گاز به عنوان یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات راهبردی در فرآیند انتقال و فرآورش تولید، کارشناسان اداره تعمیرات را بر آن داشت با تکیه بر توان داخلی و استفاده از قطعات موجود در انبار مازاد، نسبت به تعمیر قطعات اصلی توربین‌ها اقدام و مجددا آن را عملیاتی کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: اقدام‌های انجام‌شده در این عملیات شامل مطالعه، طراحی و تعمیر محل هوزینگ بیرینگ پاور توربین و همچنین طراحی بیرینگ جدید آن، تعمیر کلی هر دو مرحله روتور کامل کمپرسور توربین سولار، تعویض همه تیغه‌های متحرک روتورها، پین‌گذاری دقیق و اندازه‌گیری‌های فوق‌العاده حساس و تعمیر محفظه آلومینیومی ورودی هوای توربین بوده که با استفاده از موجودی انبار مازاد، تعمیر و ترمیم شد.

پیرامون افزود: دو دستگاه توربین سولارساترن مدل ۱۰۰۱ و ۱۲۰۰  تعمیر و برای استفاده در کارخانه‌های بهره‌برداری شماره ۳ آغاجاری و بهره‌برداری رامشیر نصب و به صورت دقیق تست و راه‌اندازی شد، همچنین برنامه‌ریزی لازم برای تعمیر ۶ دستگاه توربین دیگر نیز انجام شده است.

وی سود و صرفه اقتصادی حاصل از انجام این عملیات را رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با ساخت این قطعات که با کمترین هزینه نسبت به الگوهای خارجی انجام شد، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت افزوده شد.

کد خبر 291101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =