عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان سعادت‌آباد آغاز شد

عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت میدان سعادت‌آباد با هدف افزایش ظرفیت تولید روزانه این میدان به میزان ۳ هزار بشکه و همچنین افزایش خوراک پالایشگاه شیراز آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، عملیات اجرایی این طرح، امروز (چهارشنبه، ۲۶ تیرماه) با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال کلید خورد.

رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در آیین آغاز این عملیات با اشاره به اهداف اجرایی پروژه گفت: این پروژه در دو بخش زیرسطحی و روسطحی از سوی یکی از شرکت‌های خصوصی داخلی اجرایی می‌شود.

به گفته وی، حفر دو حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیر یک حلقه چاه، نصب تسهیلات سرچاهی، احداث در مجموع ۱۴ کیلومتر خط لوله ۶ اینچ انتقال نفت، نصب تجهیزات تامین برق و توسعه چندراهه واحد سعادت‌آباد برای اتصال دو حلقه چاه جدید در بخش سطح الارضی این پروژه در دستور کار قرار دارد.

حاتمی ادامه داد: توسعه میدان نفتی سعادت‌آباد بخشی از طرح توسعه سه میدان‌ نفتی سعادت‌آباد، دانان و نفت‌شهر است که در قالب پروژه‌های EPC/EPD توسط شرکت‌های داخلی و در حوزه جغرافیایی دو شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و نفت و گاز غرب از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اجرا می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد وزارت نفت در اجرا و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار کرد: راه‌اندازی این پروژه، اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم را نیز در این  منطقه به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد یکی از مناطق پنجگانه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که خوراک پالایشگاه نفت شیراز را تامین می کند.

قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید این میدان، بهمن ماه پارسال بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت گلوبال پتروتک کیش امضا شد.

کد خبر 291124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =