اصول کلی راهبرد جدید صندوق توسعه بین‌المللی اوپک تصویب شد

شورای وزارتی صندوق توسعه بین‌المللی اوپک در تازه‌ترین نشست خود، اصول کلی مربوط به راهبرد جدید این نهاد را تصویب کرد.

به گزارش نشریه سعودی گزت از وین، شورای وزارتی صندوق توسعه بین‌المللی اوپک چهلمین نشست خود را در وین، پایتخت اتریش، برگزار و اصول کلی چارچوب راهبردی جدید این نهاد را تصویب کرد که در آن بر تعهد به حمایت از کشورهای در حال توسعه، به ویژه کشورهای کم درآمد، در یک افق توسعه پیچیده و چالش‌برانگیز تأکید شده است.

عبدالحمید الخلیفه، مدیرکل این صندوق، در نشست شورای وزارتی گفت: آرمان صندوق توسعه بین‌المللی اوپک این است که یک نهاد اعتباری توسعه تأثیرگذار، چابک و کارآمد باشد که می‌تواند بیشترین تأثیر توسعه‌ای را در کشورهای شریک خود داشته باشد و در عملیات اعتباری خود، خودکفا شود.

در راهبرد جدید، صندوق توسعه بین‌المللی اوپک تمرکز خود را بر مشارکت با نهادهایی همچون بانک جهانی، بانک‌های توسعه منطقه‌ای و نهادهای دوجانبه و چندجانه کشورهای عضو و همچنین نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد، تجدید می‌کند.

همچنین جایزه سال ۲۰۱۹ توسعه این صندوق به ویدا توتی، مدیرکل مرکز بین‌المللی آب و بهداشت آی‌آرسی، در غنا اعطا شد.

شورای وزارتی صندوق توسعه بین‌المللی اوپک همچنین گزارش مالی سال ۲۰۱۸ میلادی این نهاد را بررسی و تأیید کرد. طبق این گزارش، مجموع تعهدات مالی این نهاد از ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فراتر بوده است.

شورای وزیران شامل وزیران دارایی و دیگر نمایندگان سطح بالای کشورهای عضو صندوق توسعه بین‌المللی اوپک است که هر سال یک بار نشست برگزار می‌کند.

کد خبر 291199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =