لزوم بهره‌مندی صنایع نفت و گاز از توانمندی شرکت‌های استارتاپی

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر لزوم بهره‌مندی صنایع نفت و گاز کشور از توانمندی شرکت‌های استارتاپی تاکید کرد و خواستار مطالبه‌گری این مجموعه‌های نوپا از سازمان‌ها و نهادهای دولتی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید پاک‌سرشت، امروز (یکشنبه، ۳۰ تیرماه) هم‌زمان با آخرین روز برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی  الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) با حضور در نشست «هم‌اندیشی هوشمندسازی صنعت انرژی» افزود: امروزه شاهد توانمندی‌های گسترده‌ای در شرکت‌های نوپا هستیم که می‌طلبد سازمان‌ها و نهادهای دولتی از این توانایی‌های بالقوه به نحو مطلوب و شایسته‌ای بهره‌برداری کنند.

وی ادامه داد: تجربیات نهفته در سازمان‌های دولتی باید به گونه‌ای موثر با توانمندی‌های شرکت‌های استارتاپی گره بخورد تا راهگشای چالش‌ها و مشکلات صنعت انرژی کشور باشد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به چابکی شرکت‌های استارتاپی اشاره کرد و با بیان اینکه نهادهای دولتی به دلیل بوروکراسی و گستردگی زیاد دیرتر می‌توانند به حل مسائل بپردازند، اظهار کرد: مدیریت مصرف انرژی و بهره‌مندی از ابزارهای آن در انقلاب عصر چهارم نیازمند ارائه راه حل مناسب و مطلوبی است که در این میان فناوری‌های نوظهور مسیر رسیدن به آن را هموار خواهد ساخت.

پاک‌سرشت بر ضرورت شکل گیری زیرساخت‌های مناسب برای استفاده بهینه از توانایی‌های شرکت‌های استارتاپی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در شرکت ملی گاز ایران این زیرساخت‌ها فراهم شده است و ما از توانایی‌ها و تلاش‌های دوستان فعال در عرصه استارتاپی استقبال خواهیم کرد.

به گفته وی، دامنه حوزه انرژی بسیار وسیع و گسترده است که می‌طلبد حضور شرکت‌های استارتاپی و نوپا بیش از هر زمان دیگری نمود داشته باشد.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  با بیان اینکه بعضی از شرکت‌های استارتاپی از نبود دسترسی به اطلاعات موجود در سازمان‌های دولتی گلایه‌مند هستند، تصریح کرد: دولت باید شرایط را برای باز بودن دسترسی به اطلاعات فراهم کند، زیرا توانمندی‌ها و قابلیت‌های لازم در مجموعه‌های استارتاپی به نحو شایسته‌ای وجود دارد و در این شرایط دولت به هر میزان بسته عمل کند خود را از منابع حاصل محروم کرده است.  

شرکت‌های استارتاپی روحیه مطالبه‌گری داشته باشند

پاک‌سرشت به نقش و جایگاه دولت اشاره و از آن به عنوان یکی از بازیگران اصلی در عرصه کسب و کار یاد کرد و افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، تسهیل‌گری و رگولاتوری جزو وظایف اصلی نهادهای دولتی است، اما در این میان شرکت‌های نوپا و استارتاپی هم باید به‌طور متمرکز مطالبه‌گری داشته باشند.

وی گفت: تا زمانی که روحیه مطالبه‌گری در شرکت‌های استارتاپی نهادینه نشود، نمی‌توان به نتایج مطلوب و درخور توجهی دست یافت.

کد خبر 291241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =