فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی متناسب با طرح آمایش توسعه یابد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید متناسب با طرح آمایش منطقه توسعه یابد، گفت: در این مسیر، توجه به ظرفیت‌های موجود در تامین خوراک طرح‌های آتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی عصر دیروز (دوشنبه، ۳۱ تیرماه) پس از بازدید از اراضی منتخب برای توسعه صنعت پتروشیمی در فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: محل جدید به دلیل موقعیت راهبردی و مناسب خود می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی منجر شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باید متناسب با طرح آمایش منطقه توسعه یابد و در این مسیر توجه به ظرفیت‌های موجود در تامین خوراک طرح‌های آتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه سبد متنوعی از خوراک را می‌توان برای این منطقه اختصاص داد، گفت: استفاده از گاز طبیعی از طریق خط لوله ششم سراسری، پروپان و بوتان پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، ظرفیت مازاد خط لوله اتیلن غرب، خوراک موجود در مجتمع‌های بالادستی و میان‌دستی فاز ۱ و همچنین خوراک‌ قابل انتقال در میدان‌های نفتی و ان‌جی‌ال‌ها و نیز جمع‌آوری گازهای همراه می‌توانند ظرفیت مناسب تامین خوراک این منطقه باشند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و جامع برای احداث واحدهای جدید ضرورت دارد و لازم است مطالعه دقیق و کارشناسی در تمام ابعاد صورت گیرد تا سرانجام به افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در این منطقه منتهی شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار هکتار زمین برای توسعه پتروشیمی در منطقه ماهشهر در نظر گرفته شده است، گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم، باید با جدیت به سمت اقدام‌های فنی و مهندسی و تامین زیرساخت‌ها حرکت کنیم.

کد خبر 291294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =