امکان‌سنجی احداث ۱۲ واحد پایین‌دستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: مراحل مطالعاتی و امکان‌سنجی ساخت ۱۲ واحد پایین‌دستی این منطقه در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا با اشاره به زیرساخت‌های مطلوب و قابلیت‌های فراوان برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در سطح منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۸ شرکت صنایع تکمیلی در منطقه فعال هستند که ۱۰ شرکت از آنها در حال بهره‌برداری است و به‌صورت فعال محصولات خود را تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه هشت شرکت دیگر صنایع تکمیلی منطقه در حال انجام مراحل ساخت هستند که فعالیت آنها طبق برنامه زمان‌بندی نظارت می‌شود، افزود: ۱۲ شرکت نیز تقاضای خود را برای ساخت واحدهای پایین‌دستی در منطقه ویژه ارائه داده‌اند که مراحل مطالعاتی و امکان‌سنجی را طی می‌کنند و امید است هرچه زودتر به شرکت‌های در حال ساخت بپیوندند.

شهیدی‌نیا اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های انجام‌شده، خوراک مورد نیاز این شرکت‌ها بیش از یک میلیون تن است که امیدواریم بتوانیم با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره تامین مستقیم خوراک مورد نیاز آنها از طریق شرکت‌های مستقر در منطقه اقدام کنیم.

کد خبر 291477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =