همکاری‌های نفتی و بانکی اصلی‌ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام است

رئیس جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود بر ضرورت تلاش برای تسریع در روند مناسبات و همکاری‌های بانکی و نفتی ایران با دیگر کشورها به‌عنوان اصلی‌ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام و ادامه بررسی پیشنهادها در مسیر دستیابی به راه‌حل‌های کارشناسی و عادلانه تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، روز سه‌شنبه (۱۵ مردادماه) در گفت‌وگوی تلفنی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با وی تاکید کرد: متاسفانه همزمان با تلاش‌های ایران و فرانسه برای کاهش تنش‌ها و ایجاد شرایط مساعد برای همزیستی پایدار در منطقه، شاهد اقدام‌های تحریک‌کننده از سوی آمریکایی‌ها هستیم.

وی افزود: امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه و تنگه هرمز مورد تاکید ماست و روزانه ده‌ها کشتی آزادانه عبور و مرور می‌کنند و نیروهای ایران طبق مقررات نظارت خود را انجام می‌دهند.

رئیس جمهوری مذاکرات انجام‌شده در ماه‌های اخیر را مثبت و گامی رو به جلو دانست و گفت: هدف ایران از کاهش تعهدات تامین منافعمان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اجرای تعهدات طرفین برای استحکام و پایداری این توافق مهم بوده است.

روحانی با اشاره به ضرورت تلاش برای تسریع در روند مناسبات و همکاری‌های بانکی و نفتی ایران با دیگر کشورها به‌عنوان اصلی‌ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام، بر ادامه بررسی پیشنهادها در مسیر دستیابی به راه حل‌های کارشناسی و عادلانه تاکید کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر پایبندی پاریس به تعهدهای قید شده در برجام، گفت: رسیدن به نتیجه‌ای مورد قبول طرف‌ها و تامین کننده منافع ایران در برجام برای پاریس حائز اهمیت است.

کد خبر 291810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =