سامانه تغذیه پایدار ایستگاه تزریق گاز آغاجاری تعمیر و بازسازی شد

سامانه تغذیه پایدار (UPS) ایستگاه تزریق گاز شرکت بهره‌برداری آغاجاری با صرفه‌جویی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سیدمحسن دهبانپور، رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: سیستم تغذیه پایدار (UPS)  ایستگاه تزریق گاز این شرکت شامل دو مجموعه موازی است که تغذیه همه سیستم‌های کنترل و DCS را به عهده دارد و به عنوان قلب واحد محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به نیاز مبرم عملیاتی و امکان بروز توقف ناخواسته و زیان‌بار کارخانه، کار عیب‌یابی از سوی کارشناسان برق نگهداری انجام و از مجموعه UPS رفع اشکال شد.

دهبانپور عنوان کرد: در این مدت برای جلوگیری از توقف سیستم، یک مجموعه UPS غیرصنعتی با توان کمتر و باتری‌های سیلد اسید به‌طور موقت در این واحد نصب و UPS‌های معیوب از مدار خارج شدند و UPS‌های مذکور پس از شناسایی و انجام آزمایش‌های متعدد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مدار عملیاتی قرار گرفتند.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: ایستگاه مذکور دارای هفت ردیف توربین است و هر ردیف ۳۳۰ میلیون فوت‌مکعب گاز به مخازن آغاجاری تزریق می‌کند که با احتساب قیمت یک مجموعه UPS مشابه، ۲۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشته است.

کد خبر 291983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =