دستگاه آزمون شیرهای ایمنی اتوماتیک در شرکت نفت و گاز غرب ساخته شد

اداره تعمیرات برق منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار/ نفت شهر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، موفق به طراحی و ساخت دستگاه تست شیرهای ایمنی اتوماتیک شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سعید ناصری‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت: واحد تعمیرات برق منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار به‌منظور بومی‌سازی دانش فنی، جلوگیری از توقف تولید، استفاده بهینه از قطعات و تجهیزات و صرفه‌جویی ارزی - ریالی، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه آزمون شیرهای ایمنی اتوماتیک مجهز به سازوکار شمارش حباب لیزری کرد.

وی ادامه داد: نیاز به طراحی این دستگاه از سوی کارگاه مرکزی، اعلام و فاز تحقیقاتی پروژه آغاز شد و در ادامه یک PSV تنظیم شده در فشار ۲۰۰ پی‌اس‌آی در کارگاه تعمیرات ازسوی دستگاه، آزمایش و نتایج با تجهیزات اندازه‌گیری جانبی مورد راستی‌آزمایی قرار گرفت و در نهایت نتیجه مورد نظر تایید و دستگاه وارد فاز ساخت صنعتی شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در ادامه با اشاره به زمان اندک انجام همه مراحل طراحی و ساخت این دستگاه گفت: دستگاه مورد اشاره با صرف ۴۰۰ نفر روز و در مدت سه ماه طراحی استفاده شد و از آنجا که نمونه‌های خارجی با توجه به امکانات، دارای قیمتی در بازه ۲۰ تا ۱۰۰ هزار یورو بوده، مقدار صرفه‌جویی ارزی در این زمینه کاملا مشهود است.

ناصری‌پور درباره آمادگی ساخت نمونه‌های مشابه این دستگاه تصریح کرد: با توجه به بومی‌سازی دانش طراحی و ساخت دستگاه یادشده در سطح شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و با توجه به عمومیت استفاده از آن در مناطق عملیاتی، این شرکت آمادگی خود را نسبت به ساخت نمونه‌های مشابه اعلام می‌کند.

وی با قدردانی از اقدام‌های انجام شده در منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار/ نفت‌شهر و به‌ویژه اداره تعمیرات برق منطقه در طراحی و ساخت این دستگاه به اهمیت آن اشاره کرد و افزود: تولید پایدار و ایمن یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تولید در میدان‌های گازی به شمار می‌رود و میدان گازی تنگ‌بیجار به واسطه تامین گاز غرب کشور در زمستان اهمیتی بسزا دارد و یکی از تجهیزات مهم و مورد نیاز، آزمون شیرآلات ایمنی به‌منظور ارتقای ایمنی تاسیسات گازی است که با همت و تلاش جهادی همکاران و با کمترین تجهیزات و امکانات این مهم تحقق یافت.

کد خبر 292107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =