تکمیل عملیات تعمیرات اساسی خط انتقال چشمه‌خوش به اهواز ٣

عملیات تعمیرات اساسی خط انتقال ٢٠ اینچ چشمه‌خوش به اهواز ٣ براساس نتایج حاصل از توپکرانی هوشمند در نقاط بحرانی که بیشتر در کیلومتر ٥٠ تا ٧٥ پراکنده بود، انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، میرحسین کاظمی، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب ضمن اشاره به بارش‌های امسال، شدت نفوذ آب و باتلاقی بودن نقاطی از مسیر که عملیات خاکبرداری را با مشکل روبه‌رو کرده بود، اظهار کرد: این تعمیرات با هدف تداوم انتقال نفت منطقه چشمه‌خوش، ایمن‌سازی خطوط لوله و همچنین جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی و زیست محیطی انجام شده است.

وی با تشریح مراحل انجام این پروژه گفت: کارشناسان فنی شرکت در منطقه عملیاتی چشمه‌خوش با بررسی نتایج حاصل از توپکرانی و مطالعه نقاط آسیب‌دیده به خاکبرداری از نقاط بحرانی پرداختند و با توجه به حجم بسیار زیاد آب و ایجاد باتلاق‌های عظیم در نقاط حفاری شده، پس از ایجاد بستر خشک و کانال‌های انحرافی اقدام به انجام عملیات پوشش‌برداری، برشکاری، جوشکاری و سندبلاست نقاط آسیب‌دیده کردند.

مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب اظهار کرد: با پوشش‌کاری مجدد و انجام تست‌های بازرسی فنی و اطمینان از صحت تعمیرات خط انتقال یاد شده، عملیات خاکریزی کانال‌ها انجام و سرانجام خط لوله یادشده با موفقیت عملیاتی شد.

کد خبر 292118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =