همکاری‌های نفت‌خیز جنوب و پژوهشگاه نفت گسترش می‌یابد

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر ضرورت گسترش همکاری‌های دو جانیه تاکید شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست که روز شنبه (۲۶ مردادماه) در اهواز برگزار شد، گفت: پایه و حرکت اولیه مجموعه نفت بر مبنای سازمان‌های مغزافزار بنا نهاده شده که پژوهشگاه صنعت نفت یکی از مهم‌ترین آنهاست.

وی ‌با اشاره به اینکه در پژوهشگاه صنعت نفت مجموعه‌ای از افراد باتجربه و بادانش حضور دارند، افزود: روند همکاری در بخش‌های مختلف مانند خدمات آزمایشگاهی، مطالعات و اجرای پروژه‌ها مطلوب است و امیدواریم با تعامل و همفکری و همکاری بیشتر و مستمر بتوانیم این روند را توسعه دهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: طرح‌های مطالعاتی پژوهشگاه شامل طیف وسیعی از زنجیره صنعت نفت هم در حوزه بالادستی و هم پایین‌دستی است و انتظار داریم برای هم‌افزایی بیشتر و رسیدن به اهداف مورد نظر با داشتن طرح و نقشه و منطبق با راهبردهای وزارت نفت حرکت کنیم و برای سهولت در هدایت و کنترل این طرح‌ها آنها را از طریق کانال‌های پژوهشی دنبال کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای دو مجموعه در آینده بتوان صدور خدمات فنی - مهندسی به خارج از مرزهای کشور را محقق کرد.

در ادامه جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این نشست اظهار کرد: این نگاه مثبت مدیریت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به پژوهشگاه صنعت نفت برای ما یک سرمایه و پشتیبان است که سبب افزایش انگیزه در کارکنان می‌شود.

وی کمک به توسعه فناوری و تبدیل صنعت نفت به یک صنعت دانش‌بنیان را از اهداف پژوهشگاه دانست و افزود: با وجود اینکه صنعت نفت در زمینه تولید و فروش، یک صنعت بین‌المللی است، امیدواریم در بازار فناوری نیز حرف‌های نو برای مطرح کردن داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت وجود سرمایه‌های انسانی قوی، زیرساخت‌های آزمایشگاهی و تجهیزاتی مطلوب و امکانات مناسب پردیس را فرصت مناسبی برای نقش‌آفرینی بیش از پیش پژوهشگاه برشمرد و افزود: تجربه‌های مثبت چه در گذشته و چه هم‌اکنون در بین دو مجموعه وجود دارد و همکاران ما مجری پروژه‌های ارزشمندی در مناطق نفت‌خیز جنوب بوده‌اند.

توفیقی تصریح کرد: شرایط تحریمی کنونی را یک فرصت تلقی می‌کنیم و ایمان داریم با توانمندی‌های خود و حمایت‌های مدیران صنعت نفت قادریم خلأ شرکت‌های خارجی را پر کنیم.

وی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت به شبکه‌ای از دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان متصل است و می‌تواند با استفاده از این ظرفیت‌ها نیازهای مبتنی بر دانش و فناوری را برطرف سازد.

توفیقی اظهار کرد: امیدواریم فصلی نو برای همکاری با مناطق نفت‌خیز جنوب ایجاد شود و بتوانیم با عبور از شرایط تحریمی به جایگاه واقعی پژوهش و تحقق سرمایه‌گذاری بلندمدت در این حوزه دست یابیم.

کد خبر 292168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =