گازسوزی در نفت و گاز اروندان به مرز صفر می‌رسد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: با اجرای اقدام‌هایی از جمله فروش گازهای مشعل، بهسوزی مشعل‌ها و استفاده از دستگاه‌های فرآورش سیار، برنامه این شرکت برای مقابله حداکثری با گازسوزی دنبال می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، جهانگیر پورهنگ در ویژه‌برنامه تلویزیونی دهه ولایت شبکه استانی خوزستان، با بیان این مطلب افزود: به‌زودی فرآیند احداث کارخانه‌ای برای جمع‌آوری روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه نفت توسط بخش خصوصی به پایان می‌رسد و با انجام اصلاحاتی بر تاسیسات موجود، ۴۰ میلیون فوت مکعب دیگر نیز به برنامه جمع‌آوری گازها اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه با انجام این دو مهم و واگذاری بخش دیگری از گازهای همراه به بخش خصوصی، افزون بر صیانت از این ثروت ملی، گازسوزی به مرز صفر خواهد رسید، ادامه داد: همچنین بر اساس پروتکل‌های موجود، سوختن بدون دود (Green Burning) را در دستور کار قرار می‌دهیم.

پورهنگ، مهم‌ترین اولویت این شرکت را مسائل زیست‌محیطی ‌برشمرد و گفت: این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است، از این رو حفاری‌ها را با نهایت دقت و وسواس به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه آلودگی دنبال می‌کنیم و استفاده از دستگاه‌های MOT و MOS را در دستور کار داریم، همچنین در صورت تصویب اعتبار لازم، طرح بهسوزی مشعل‌ها سال آینده در این شرکت اجرا می‌شود.

ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و صیانت از محیط زیست

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه، به ارائه گزارشی در مورد اقدام‌های این شرکت در حوزه عمل به مسئولیت اجتماعی در قبال مردم و محیط زیست پرداخت و افزود: ساخت ورزشگاه بزرگ خرمشهر، درمانگاه و زمین چمن دارخوین، جاده‌های روستایی، آبرسانی به روستاها و تامین ۲۵۰۰ دستگاه/ روز ماشین‌آلات از فوق سنگین تا سبک در سیل اخیر خوزستان را می‌توان از اهم اقدام‌های شرکت برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال مردم شریف حوزه غرب کارون برشمرد.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری، تولید و انتقال نفت در تالاب بسیار پیچیده و متفاوت با سایر انواع عملیات دریا و خشکی است، عنوان کرد: با وجود همه سختی‌ها و گستره تالاب هورالعظیم، خوشبختانه تاکنون هیچ آلاینده‌ای در آب رهاسازی نشده و مدیریت پسماندهای عملیاتی به نحو احسن در حال انجام است.

پورهنگ اظهار کرد: تامین رفاه مجاوران حوزه عملیاتی و صیانت از زیست‌بوم در نفت و گاز اروندان بسیار مورد تاکید است.

اروندانِ جوان، آتیه ساز صنعت نفت است

وی در ادامه گفت: شرکت نفت و گاز اروندان راهبری تولید از ۱۳ میدان جوان و بزرگ حوزه غرب کارون را در اختیار دارد که از این تعداد، ۶ میدان از میدان‌های مشترک با همسایه غربی ایران هستند و تولید روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت در سال‌های آینده برای این شرکت برنامه‌ریزی شده است. از این منظر، می‌توان شرکت نفت و گاز اروندان را شرکتی جوان و آتیه‌ساز صنعت نفت ایران دانست.

پورهنگ اظهار کرد: در آغاز روند تحویل و تحول میدان‌های توسعه‌یافته غرب کارون قرار داریم و در گام نخست، میدان آزادگان جنوبی با بیش از ۳۰ میلیارد بشکه نفت درجا، از شرکت مهندسی و توسعه نفت به شرکت اروندان تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 292173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =