ظرفیت منطقه ویژه پارس برای ورود به بازارهای جهانی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: منطقه ویژه پارس ظرفیت‌های بی‌شماری برای ورود به بازارهای جهانی و ارزآوری به کشور در شرایط تحریم دارد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سیدپیروز موسوی در دیدار با مسعود قرنفلی، معاون سفیر ایران در بلژیک، با اشاره به تکمیل بسیاری از طرح‌های توسعه پارس جنوبی گفت: هم‌اکنون ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به ۶۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است و ۷۰ درصد گاز کشور از این منطقه تامین می‌شود.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های بی‌شمار منطقه ویژه پارس برای ورود به بازارهای جهانی و ارزآوری به کشور در شرایط تحریم گفت: وجود صنایع عظیم گازی و پتروشیمی و بنادر مهم صادراتی، این منطقه را به نگین درخشان اقتصاد ایران اسلامی بدل کرده است و در آینده‌ای نزدیک تمرکز ما بیشتر بر سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است که یکی از هدف‌های آن جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده است.

در ادامه معاون سفیر ایران در بلژیک با سفر به عسلویه ضمن آشنایی با منطقه، در جریان تازه‌ترین دستاوردهای صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار گرفت.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صنعت نفت در پارس جنوبی گفت: این سفر فرصت خوبی برای آشنایی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور معرفی به فعالان اقتصادی اروپا است و امیدواریم با همکاری وزارتخانه‌های خارجه و نفت، از ظرفیت‌های دیپلماسی کشور برای جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های صنعت نفت استفاده شود.

کد خبر 292260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =