۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 292263
تعمیر شیرآلات چاه ۳۱۳ ژوراسیک مسجدسلیمان

کارکنان بخش تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شیرآلات زیرسطحی چاه شماره ۳۱۳ ژوراسیک مسجد سلیمان را تعمیر کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، یونس عباسی‌لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: این چاه به‌دلیل نشت شیرهای تاج و نبود کارکرد شیر ایمنی زیرسطحی از مدار عملیات خارج شد که تعمیر آن به دلیل ضرورت تامین خوراک پتروشیمی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌ها، تاج چاه و شیر ایمنی زیرسطحی (۳SV) بدون حضور دکل و تنها با استفاده از دستگاه لوله مغزی سیار و گروه‌های خدمات فنی چاه‌ها تعویض و چاه دوباره عملیاتی شد.

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: افزون بر هزینه‌های مستقیم صرفه‌جویی شده باید هزینه نبود تولید این چاه در مدت مورد نیاز برای تعمیر با دکل را که در بهترین حالت ۶ ماه طول می‌کشید مدنظر داشت، از این رو تعمیر چاه بدون دکل صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه داشت.

عباسی‌لرکی اظهار کرد: این عملیات در شرایط کاملا ایمن و با نظارت کارشناسان حوزه ایمنی انجام شد و به‌دلیل وجود گاز هیدروژن سولفوره، پیش از عملیات نیز نکات آموزشی و توصیه‌های ایمنی لازم به کارکنان ارائه شد.

کد خبر 292263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =