۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 292272
همکاری ملی حفاری با بیش از ۲۰۰ سازنده داخلی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت با ۲۳۰ شرکت ایرانی سازنده قطعات و تجهیزات صنعت نفت همکاری دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی در ویژه‌برنامه دهه ولایت سیمای خوزستان، نقش این شرکت در تولید نفت و گاز از میدان‌ها و مخازن هیدروکربوری را یادآور شد و با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران یک سرمایه ملی است، افزود: کار در صنعت راهبردی حفاری در ردیف مشاغل بسیار پیچیده فنی است و کارکنان سختکوش این شرکت در شرایط جغرافیایی و اقلیمی اعم از سرما و گرما، خشکی و دریا با کار و تلاش شبانه‌روزی با اقتدار پاسخگوی نیاز صنعت نفت هستند و در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی دارند.

موسوی با اشاره به اینکه این شرکت با برخورداری از ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی یکی از قطب‌های حفاری در منطقه به شمار می‌آید، اظهار کرد: این مجموعه عزم خود را جزم کرده تا به‌رغم محدودیت‌ها، با تکیه بر توان متخصصان مجرب و کارکنان کارآمد و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، برنامه‌های تبیین‌شده از سوی شرکت ملی نفت ایران را به‌موقع اجرا کند و محقق سازد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با توضیح اینکه این شرکت هم‌اکنون با ۲۳۰ شرکت سازنده قطعات و تجهیزات داخلی به ویژه در استان خوزستان هم‌افزایی و همکاری دارد، تصریح کرد: حاصل این تعامل، ساخت شمار قابل توجهی قطعات پرمصرف مربوط به دستگاه‌های حفاری و تجهیزات خدمات فنی و مهندسی است.

وی به موفقیت‌های اخیر شرکت در زمینه ارتقای تجهیزات کلیدی دستگاه‌های حفاری اشاره کرد و در همین ارتباط از بازسازی و تغییر سیستم بالابری (جکینگ) دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس با استفاده از توان تخصصی و امکانات داخلی شرکت نام برد.

موسوی با تاکید بر اینکه افق روشنی پیش روی این شرکت قرار دارد، حفظ سهم ۶۵ درصدی بازار حفاری، ورود به پروژه‌های میدان‌محور، کاریابی دکل‌ها و همکاری‌های دوجانبه با شرکت‌های حفاری بخش خصوصی را مورد اشاره قرار داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تفاهمنامه و توافقنامه‌های متعددی با شرکت‌های تابع صنعت نفت و بخش خصوصی و مراکز علمی و پژوهشی با هدف توسعه همکاری‌ها، تعامل در موضوعات علمی و پژوهشی و  دانش فنی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پاسخ به پرسشی درباره خدمات این شرکت در مبحث مسئولیت‌های اجتماعی، به ایفای نقش شرکت درباره مقابله با بحران سیل و کاهش تبعات آن و همیاری با مردم استان که در نتیجه بارندگی‌های شدید اوایل تا اواسط فصل بهار امسال به وقوع پیوست، اشاره کرد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران حسب وظایف سازمانی و تاکید مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در راستای همکاری و همیاری با ستاد بحران استان خوزستان، همگام با دیگر دستگاه‌های اجرایی و امدادی به نحو شایسته نسبت به بسیج امکانات عملیاتی و پشتیبانی اقدام کرد.

موسوی گفت: اختصاص افزون بر ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین، دستگاه‌های پمپاژ فشار قوی (پمپ تراک) و پمپ‌های رودخانه‌ای، استفاده از خدمات بالغ بر ۷۰۰ نفر از کارکنان بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی، خدمات، مدیریت اچ‌اس‌یی، فوریت‌های پزشکی، پایگاه مقاومت بسیج و دیگر بخش‌ها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای ایجاد و تقویت سیل‌بندها، تخلیه رواناب‌ها و  کمک به ساکنان مناطق شهری و روستایی و ایمن‌سازی اطراف دستگاه‌های حفاری از جمله اقدام‌های انجام‌شده در این ارتباط است.

کد خبر 292272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =