اهم دستاوردهای بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به مناسبت هفته دولت خلاصه‌ای از اقدام‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی یک ساله خود را گزارش کرد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اهم دستاوردهای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری به شرح زیر است:

بهره‌برداری از ساختمان جدید بیمارستان شهید ایرانپور امیدیه که در سه طبقه و با سبک معماری ایرانی - اسلامی و رعایت اصول ایمنی احداث شده است. این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، بستری عمومی، اتاق عمل، سی‌سی‌یو، دیالیز، اتاق زایمان پیشرفته، کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی است.

افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز سلامت طب صنعتی کارکنان صنعت نفت آغاجاری از دیگر اقدام‌های این سازمان به‌منظور رفاه حال کارکنان است. در این مرکز افزون بر کارهای عادی پیشین، خدمات جدیدی از قبیل شنوایی‌سنجی، نمونه‌گیری آزمایش، اسپیرومتری و دندان‌پزشکی به کارکنان صنعت نفت ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، راه‌اندازی درمانگاه عملیاتی شهدای تاسیسات در مجتمع نفتی رگ سفید، راه‌اندازی واحد تخصصی طب اورژانس در بیمارستان شهید ایرانپور امیدیه، نصب و راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای نخستین‌بار در سطح شهرستان‌های امیدیه و آغاجاری با هدف ارتقای کیفیت عکسبرداری و تشخیص بهتر پزشکان، بهره‌برداری از دستگاه ماموگرافی دیجیتال، بهره‌برداری از دستگاه اوپی‌جی دیجیتال برای عکسبرداری از دندان، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه میکروسکوپ پیشرفته برای انجام عمل‌های جراحی چشمی، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در آزمایشگاه از جمله سل کانتر، کوباس و...، نصب و راه‌اندازی دستگاه لاپاروسکوپی برای تشخیص جراحی بدون باز کردن شکم، راه‌اندازی یونیت دندان‌پزشکی در مرکز سلامت کار، کسب رتبه درجه یک اعتباربخشی ملی از وزارت بهداشت برای هفت سال پیاپی، تجهیز همه درمانگاه‌های عملیاتی به تجهیزات پزشکی روزآمد، تشکیل گروه مددکاری اجتماعی با هدف بررسی و مددکاری مشکلات کارکنان و راه‌اندازی سامانه سلامت سبز در بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری را می‌توان از اهم دستاوردهای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در یک سال گذشته برشمرد.

همچنین بیمارستان شهید ایرانپور نفت که پیش‌تر به دستگاه امحای غیرسوز مجهز بود به تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی مجهز شده است و در این زمینه یکی از بیمارستان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی محیطی است.

براساس این گزارش، نصب و راه‌اندازی دستگاه فسفر پلیت در بخش دندان‌پزشکی نیز از جمله اقدام‌های برجسته بهداشت و درمان آغاجاری است. این دستگاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دندان‌پزشکی در جهان است که سرعت و کیفیت خدمات دندان‌پزشکی را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است، بهره‌برداری از دستگاه سنجش تراکم استخوان هم یکی دیگر از اقدام‌های سازمان بهداشت و درمان آغاجاری است. این دستگاه برای شناسایی و تشخیص به‌موقع بیماری خاموش پوکی استخوان استفاده می‌شود و یکی از ابزارهای مهم تشخیصی به‌ویژه برای بازنشستگان و سالمندان است که کمک زیادی به تشخیص پزشک در زمینه سلامتی استخوان‌ها می‌کند.

دستگاه تراکم‌سنج استخوان برای اندازه‌گیری محتویات معدنی استخوان استفاده می‌شود و این اندازه‌گیری هرگونه تغییر و از جمله کاهش توده استخوانی را به‌خوبی نشان می‌دهد و برای تعیین ریسک شکستگی استخوان بسیار مفید است.

کد خبر 292401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =